Wat is zuiniger: de warm water kraan de minuten laten lopen zolang je nodig denkt te hebben of telkens als je het nodig hebt even aan zetten?

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg uitleg wat ik bedoel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.3K

Het beste antwoord

In je CV zit een boiler. Dus je water is al opgewarmd zodra het uit de kraan loopt. Je kunt daarom het beste de kraan direct uitzetten na gebruik.

Toegevoegd na 58 seconden:
Boiler is opslagtankje waarin warm water zit opgeslagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Mijn CV-ketel heeft geen boilertje. Toch kan ook ik beter de warmwaterkraan uitzetten wanneer ik even geen warm water nodig heb. De tip de kraan uit te zetten is dus niet afhankelijk van het al dan niet aanwezig zijn van een boiler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee idd. Hier kan ik ook de warmwaterkraan open draaien maar dan duurt het toch nog (te) lang voordat ik eindelijk warm water heb.
Cryofiel
14 jaar geleden
Klopt, maar dat is alleen de eerste keer. Daarna heb je meteen warm water als je de kraan even hebt dichtgedraaid, en daarna weer openzet. Als je tenminste niet al te lang wacht. Dus geen kwartier. Maar als het om een kwartier gaat, is het ook zuiniger de kraan dicht te draaien, ook al duurt het dan opnieuw even voor het warme water bij de kraan is.

Andere antwoorden (5)

het is zuiniger om hem uit te doen als je even niks gebruikt.
stel je hebt wel meer warm water nodig kan je beter vast wat meer in een teiltje ofzo doen en het opvangen zodat je straks bv de afwas ermee kan doen
14 jaar geleden
Het zuinigst is precies zo veel te nemen als je nodig hebt, dus hoe minder dat je geyser of boiler aangesproken wordt, hoe beter... Dat kun jij bepalen zelf, niet een gebruiker op Gv...

(Het zuinigst is helemaal geen warm water te gebruiken, maar dat is geen optie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het in de keuken is en het duurt even voordat het warme water uit je cvketel de keukenkraan heeft bereikt, kan je overwegen om een close-in boilertje te plaatsen in je keukenkastje. Dan heb je instant heet water in de keuken, en dat heb je toch regelmatig nodig. Er gaat dan geen warmte verloren in de cv leidingen en je hebt altijd een voorraadje heet water direct tot je beschikking. Meestal 10 liter. Ik zweer bij een close-in boiler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo weinig mogelijk tappen, beter in een keer warm water nemen en dan alles doen wat je wil doen., b.v. afwassen.
Indien je elektrisch kookt dan kun je ook nog gebruik maken van rest warmte.
De pit die vrij komt en uitstaat een ketel water opzetten, kosteloos warmt water.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou volgens mij is het bij ons in huis zuiniger om m maar te laten lopen ook al heb je een paar seconden geen warm water nodig. Het duurt namelijk echt lang voordat er echt warm water uit de kraan komt.