Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet hoe de bevestiging heet (en waar ik die kan kopen) waar je een antiek bord mee aan de muur kunt hangen?

Ik heb een heel oud delftsblauw bord gekregen die ik aan de muur wil hangen. Daar zijn speciale bevestigingen voor, maar ik weet niet hoe dat heet en/of waar je dat kunt kopen. Help me?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat heet een bordenhanger.

Hier online te verkrijgen (even naar beneden scrollen).
http://fotolijsten.info/startpagina-fotolijst/2-Ophangaccessoires.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal. De link is wat ik zoek, dankjewel.

Andere antwoorden (3)

dat heet een bordenhanger, en die kun je kopen bij antiekzaken of lijstenmakers
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de mijne bij de Marskramer gekocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat Action ze ook heeft.
Als het een echt Delfts Blauw bord is van de Porceleyne Fles
dan zitten er aan de achterkant 2 gaatjes in waar je dan een draad door heen kan doen (zie afbeelding) en dat is dan meestal een koperdraad i.v.m. roesten
Als die gaatjes er niet inzitten, zoek dan even op internet met het woord "bordenhanger" en daarin is een hele grote keus
Neem er wel een met beschermde uiteinde i.v.m. het
beschadigen van het bord

Toegevoegd na 2 dagen:
Als je zo’n bord hebt met die 2 gaatjes, dan is de goedkoopste manier voor dat koperdraad
om gewoon een stukje elektra draad te nemen.
Maar dan moet je wel de zwarte kleur nemen want die is dik genoeg , even strippen en whala
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe het heet heb je inmiddels al kunnen lezen.
ja, vroeger vond je dit in bijna alle interieurwinkels nu is het vnl. via internet verkrijgbaar, waardoor je vaak nog extra verzendkosten moet betalen.
hieronder vind je een interessante link met verschillende aanbieders. best hang je je bord wel op met klein haakje dat je "in-boort" met een plug (5 mm is voldoende). meet ook nauwkeurig de afmeting van je bord, want de bordenhangers zijn in verschillende maten verkrijgbaar. als je de afmeting van je bord een "randgeval" is en zo wat tussen 2 maten valt, neem dan de "grootste" van beide maten.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding