Hoe kan ik op de beste en goedkoopste manier een muur verplaatsen in één stuk?

Het gaat hier op een grafitti kunstwerk dat op een gebouw aangebracht is. Het gebouw word gesloopt en ik zou het kunstwerk graag redden. Steen per steen is geen oplossing want dan gaan de voegen afbrokkelen en schiet er bijna niks meer over van het werk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Het is wel eens gedaan met een kunstwerk van Banksy. Maar dat was een dure grap.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1231758/Banksy-fans-entire-wall--save-work-er-graffiti-artists.html
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Het gedeelte ruim uithakken en er een stalen raamwerk omheen maken achterkant dichtmaken zodat je eigenlijk een schilderij in een stalen lijst maakt. Afhankelijk van de grootte van het kunstwerk zul je een kraan nodig hebben en een dieplader om het geheel te verplaatsten want zoiets neem je niet zomaar even onder je arm mee. Ik zou maar rekening houden met een behoorlijk prijskaartje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe groot is het ongeveer? @bamibal: die muur is van bewapend beton, daarmee een veel kleinere kans op schuren.
Een muur van stenen is veel lastiger uit te hakken en te vervoeren.
Eigenlijk zou aan de achterkant beton moeten gieten. Wat zou kunnen:
met veeel chemische ankers en draadeind met afstandhouders zwaluwstaartplaat achter de muur bevestigen. Dan de ruimte er tussen opvullen met vloeibaar beton. Hoe je alles op een vrachtauto o.i.d. krijgt is afhankelijk van de situatie.
Poet
9 jaar geleden
Hoe groot is het?

Antwoorden (1)

Het gedeelte ruim uithakken en er een stalen raamwerk omheen maken achterkant dichtmaken zodat je eigenlijk een schilderij in een stalen lijst maakt. Afhankelijk van de grootte van het kunstwerk zul je een kraan nodig hebben en een dieplader om het geheel te verplaatsten want zoiets neem je niet zomaar even onder je arm mee. Ik zou maar rekening houden met een behoorlijk prijskaartje