hoe kan ik een open zijgevel waterdicht maken en isoleren?

Wij bouwen een halfopen huis. De zijgevel waar een ander huis tegenkomt (maar bouwgrond nog niet verkocht) is nog open. Hoe maken we die best waterdicht? Wie moeten we daarvoor aanspreken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

een spouwmuur tegenzetten is de beste en permanentste alhoewel niet de goedkoopste oplossing . verder is het mogelijk om er een folie tegen te hangen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met die vraag kan je best terecht bij een erkend bouwheer.
Die kan technisch advies laten inwinnen bij de fabrikant.
Niet elke muur vraagt dezelfde behandeling.
Op die manier ben je zeker van het duurzaamste resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult zowiezo je eigen dragende muur moeten bouwen. Hoe zeker is het dat je buren tegen jouw gevel aan zullen bouwen?
Weet je ook wanneer je nieuwe buren zult krijgen? Direct, na de winter, of over 10 jaar.
Ik denk dat een van je afwegingen het comfort zal moeten zijn. Wil je de gevel tijdelijk isoleren, niet, of permanent?Alles heeft zijn voor- en nadelen, Qua bouwen, tijd en geld. Die afweging kun je alleen zelf maken.
Niet isoleren zou kunnen voor een korte periode. Tijdelijk isoleren voor een middellange periode en weg te halen als het huis van je buren staat. Permanent zorgt ook nog voor wat extra comfort op het gebied van geluidisolatie als het huis van je buren al staat.

Succes,

Robert