Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet je op letten en wat zijn goede vragen als je naar een modelwoning gaat kijken?

Wij gaan volgende week kijken bij een modelwoning in Eindhoven. Aangezien het de eerste keer is voor ons wil ik goed voorbereid zijn, vooral aangezien ik al een week na de bezichtiging een keuze moet maken. Waar moet ik op letten en welke vragen moet ik stellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
499

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Is de woning nog niet klaar en is het nieuwbouw? Laat je goed informeren over wanneer de woning klaar is en wat voor 'uitlooptijd' er is afgesproken! Betaal jij huur/hypotheek vanaf de gezette datum of de datum dat je er werkelijk gaat wonen? Zeg ook niet te vroeg je huidige woning op.
Als het in een nieuwbouwwijk is: wanneer is de wijk klaar? Hoelang moet je door de blubber en heb je last van zand in en om het huis?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vraag of er een standaardkeuken in komt en een standaardbadkamer, of dat daarvoor een stelpost is, zodat je zelf keus mag maken binnen een bepaald budget.

Kijk goed of de tuin afgewaterd wordt (mijn neef heeft een huis gekocht dat onder het grondwaterpeil lag, heeft maaaaanden geduurd voor het was opgelost). Kijk ook of de tuin uit aarde of uit zand bestaat, anders moet ook dat nog verwisseld worden.

Bedenk goed of het huis praktisch is ingedeeld. Of de zonligging naar wens is. Of het huis dat je te zijner tijd wilt betrekken een muur op de noordkant heeft, dat levert namelijk erg veel stookkosten op.

Er zullen nog veel meer adviezen komen. Plak ze achter elkaar en neem mee, want als je daar bent, ben je zo in de war, dat je alles weer bent vergeten.
(Lees meer...)
Ivana
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding