Hoe lang duurt het ongeveer om een CV ketel te vervangen ?

Het is namelijk nogal frisjes nu, en ze komen morgen een nieuwe cv ketel installeren.
Kan dat in 1 of 2 uur, of zit ik de hele dag zonder verwarming ?

Toegevoegd na 1 dag:
update: Het heeft uiteindelijk 3 en een half uur geduurd.
Maar af is het nog niet. Er moet nog een groter gat in de buitenmuur gemaakt worden voor de afvoerbuis :(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
45.7K

Het beste antwoord

moet geen al te groot probleem zijn alle cvs zijn tegenwoordig zoveel mogelijk aangepast aan een standaard aansluit schema of ze kiezen er een die precies op je oude aansluitschema past.
desnoods stook je nog even flink op voordat ze komen

succes en maak maar lekkere warme chocomel
in een thermofles
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat ligt eraan. Als de nieuwe ketel keurig past op de plek van de oude, als alle aansluitingen inclusief de rookafvoer op de goede plek zitten, dan is het in een paar uurtjes gepiept.
AWM
14 jaar geleden
Daar staat normaal gesproken een uurtje of 2 a 3 voor als alles meezit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vorig jaar een nieuwe ketel laten monteren. Het was een klus van nog geen 2 uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt sterk aan jouw situatie.

Als de nieuwe ketel van dezelfde soort is als de oude, is het een kwestie van flink schroeven, wat hameren, even controleren, en alles werkt. Denk aan een paar uur.

Bij mij wordt over een paar weken een nieuwe ketel geplaatst. In mijn geval moet een oeroude ketel eruit, en komt er een heel moderne ketel in. Er moet een aparte afvoer worden aangelegd voor het condenswater (die afvoer is er nu niet). De aansluitingen zijn niet standaard. De werkruimte is heel krap.

De loodgieter is vooraf langsgeweest om de situatie te bekijken. Hij schatte dat het, mits iedereen flink doorwerkt en er geen grote tegenslagen zijn, in één dag nét kan.

Het beste zou zijn geweest: vraag je loodgieter/installateur. Helaas is het daarvoor nu te laat.
Cryofiel
14 jaar geleden
Hoeft alleen de ketel worden vervangen of gaan je radiatoren ook verwisseld worden of verplaatst? Want dan wordt het verhaal anders omdat dan de radiatoren ook moeten leeglopen en dat kost tijd..Moeten er leidingen worden verlegd. een andere thermostaat worden geplaatst, de dakdoorvoer worden aangepast ( dan is het ook belangrijk wat voor weer het is buiten!), en blijft je ketel op dezelfde plaats?
Mijn mannetje plaatst al 30 jaar ketels en hoewel het redelijk standaard werk is kan een klusjee dat weinig werk lijkt te zijn zomaar ineens een hele dag kosten..
Gewoonlijk hangt alles in een halve dag en als je een beetje een goed installatiebedrijf hebt gekozen hebben die ene elektrisch kacheltje bij zich om tot die tijd een beetje warm te blijven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen de ketel. Die wordt vervangen voor een HR ketel.
Heb niks gehoord over vervangen van radiatoren.
Maar ik ben wel bang dat het veel werk gaat worden, want ze willen al komen om half 8 's morgens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de normale tijd om te beginnen in de bouw en installtie; als het meezit kunnen ze dan nl. 2 ketels per dag hangen.. Ik verwacht bij jou dat het tegen het middaguur klaar zal zijn.. Als je ze lekker verwend die mannen met warme koffie, worstenbroodje en een kop soep zetten ze vast een extra beentje voor!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koffie worstenbroodjes en soep kan allemaal niet, want ze sluiten het water en gas af voordat ze beginnen.
Het is er niet echt mooier op geworden ook. M'n ouwe cv ketel paste netjes in dat hoekje in de keuken.
Die nieuwe is een stuk kleiner, maar wel met extra veel lelijke buizentroep en een drukvat dat te ver naar voren uitsteekt. De nieuwe thermostaat is nu rond terwijl de vorige rechthoekig was, en nu zie ik stukjes ongeverfde muur eromheen. Ziet er niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wist dit niet van te voren? Is het van de woningbouw?
Want dan kan je de muur laten repareren...
Waren ze wel vlug klaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, wist ik niet van te voren, maar maakt niet zoveel uit verder. Is wel van de woningbouw, maar ik verf dat stukje zelf wel bij.
duurde 3,5 uur bij mekaar en vandaag nog 5 minuten.
Dat ligt aan de werkzaamheden die er moeten gebeuren.Bij ons hebben ze alles vervangen en alles weggehaald dit duurde echt langer dan 2 uur bij elkaar 2 en half uur.Zolang duurde het bij ons toen het werd vervangen ( 3 maanden terug), maar ik kan mij voorstellen dat mede door het weer natuurlijk dat ze een stapje harder werken.Tip geef ze pas koffie als het werk klaar is en misschien kan je zelf een handje mee helpen.

ps laat je het weten hoelang ze bezig zijn geweest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit jaar is mijn ketel compleet vervangen. Tevens de warmwater installatie.
De ketel zelf is ca 4 uur buiten gebruik geweest.
De totale actie, ook zonneboiler, collectoren ed. installeren , een dag of 3.
Als je verwarming eerst leeg gemaakt moet worden komt de aftap tijd erbij (hangt af van de aanwezigheid van afsluiters)