Hoe kun je een oude schoollandkaart met van die stokken het beste ophangen?

Hij is erg oud dus ik wil niet in die stokken timmeren. Het is een grote landkaart voor aan de wand.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Je kan aan de achterkant aan weerszijden een oogje in de stok draaien, daar een koord aan bevestigen en dan ophangen, zoals dat vroeger door de meester of juffrouw ook gedaan werd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zonder beschadiging kun je twee centimeter vanaf de kant aan beide zijden elastiek wikkelen. Vervolgens een stevig bij voorkeur niet verend stuk touw aan één kant een centimeter vanaf de buitenkant tegen de elastieken aan knopen en ten slotte aan de andere kant vastknopen. Eventueel aan de buitenkant ook elastiek wikkelen. Het elastiek zorgt ervoor dat het touw nooit wegglijdt. Elastiek is een natuurproduct en zal na een tijdje de elastische functie kwijtraken, broos worden en knappen. Check voor het ophangen of het elastiek nog goed is.

Dus dan ziet het er zo uit:

HOUT - elastiek - touw - elastiek - HOUT - HOUT - HOUT - HOUT - elastiek - touw - elastiek - HOUT