Mag ik een reclamebord in mijn tuin plaatsen?

Ik heb een webwinkel. Mag ik hier in mijn eigen voortuin een reclamebord voor plaatsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
7.7K

Het beste antwoord

Het precieze antwoord kan niemand je verstrekken met de informatie die je geeft. Het is namelijk gebonden aan de gemeente waarin je woont, zoals je kunt lezen in de bron.

De korte samenvatting van het artikel (dat ik je toch aanraadt te lezen) is: sla de Algemene Plaatselijke Verordeningen van je gemeente erop na of neem persoonlijk contact op. Je zult snel genoeg te horen krijgen of je reclame mag maken en zo ja, in hoeverre.

Succes met je webwinkel en de reclame daarvoor! ;-)

~Amfi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Regels omtrent het plaatsen van reclameborden liggen meestal vast in een gemeentelijke verordening. Dit kan van gemeente tot gemeente verschillen. Je kunt dus het best even navraag doen bij je gemeentelijke informatiebalie.
jc54
11 jaar geleden
Mogelijk is dat in jouw gemeente toegestaan tot een halve m2 groot.
En dat is best al een groot bord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor borden moet vaak precariorecht betaald worden. Maar er zijn manieren om hier omheen te werken. In weilanden die je nog wel eens enorme borden staan, die op wielen gezet zijn. Zo vallen ze onder een andere regel en hoef je geen kosten te betalen.
Ook zie je wel fietsen met reclame, bakfietsen met een groot bord erop, enzovoort.
Hoe groot borden mogen zijn en of er wel of niet voor betaald moet worden, is afhankelijk van gemeente-regels.
Let op: wanneer je een huurhuis hebt, kan het ook verboden zijn in het huurcontract.