Hoe stop ik een lekkende geiser?

Mijn geiser wordt binnenkort vervangen, maar nu druppelt er water onder aan de geiser. Kan ik dit zelf op een of andere manier stoppen voordat de geiser wordt vernieuwd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15K

Het beste antwoord

Je zou kunnen kijken waar het water precies vandaan komt. Als je ''de lek'' gevonden hebt en weet of het door een rubber of iets dergelijks komt zou je dat rubber kunnen vervangen. Zit het lek bij moertjes, zou je die aan kunnen draaien. Komt het lek uit bij een leidingbreuk kun je proberen om er ducktape strak omheen te wikkelen. (wel eerst goed droog maken) Anders is het gewoon een emmertje/bakje eronder, en wachten tot de geiser wordt vernieuwd. Succes iig ;)

Toegevoegd na 7 minuten:
Misschien een bruikbare tip nog. Je kunt in een automaterialenzaak of gewoon bij de doe-het-zelf winkel, vloeibare pakking kopen. Dit is een soort kit die vaak gebruikt word bij ''nood oplossingen''. (ook hierbij weer goed droogmaken voordat je het lek wilt dichten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taat, bedankt voor je tip!

Andere antwoorden (4)

Ja, dat kan maar als de geiser binnenkort wordt vervangen dan zou ik er zelf niet meer aan prutsen.
Anders zit je binnenkort misschien zonder (heet) water.
Mocht je last hebben van geluidsoverlast door de druppels dan kan je een dienblad schuin in de gootsteen zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
simpel lek opsporen en een lekkende pakking vervangen of rubberpakking vervangen.dit is de enigste manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het de koperen verbrandingskamer is kan u die solderen met tinsoudure, als dit niet in de verbrandingskamer is. De binnenzijde kan alleen met kopersoudure hersteld worden.
Als het aan een van de metalen componenten is kan u voor Loctite gaan, de reeks van 3471 to 3479. De kunststof delen kan u afdichten met een laagje Bison-snel 2 componenten lijm. Steeds de uithardingstijden respecteren.
Vooral wel de waterdruk eraf halen en goed reinigen en ontvetten. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar misschien een beetje dom: hoe haal ik de waterdruk eraf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De watertoevoer sluiten en warmwaterkraan openen, als er ook radiatoren op aangesloten zijn kan u bij de laagste de ontluchting open draaien. Als u geen echte dhz-er bent zou ik, voor alle VEILIGHEID, er iemand bijhalen.
Bent u a-technisch? , blijf er dan vanaf.
Laat u op de hoogte stellen van het globale tijdstip van vervanging van de geiser.
Is de wachttijd acceptabel en het ongemak niet zo erg? , wacht dan rustig af.
Indien u van mening bent dat het lekwater aan het tapgedeelte van de warme kraan zit, dan kan dat ook invloed hebben op de gastoevoer en de verbranding in de geiser.
Bent u daarintegen WEL technisch? , raadpleeg dan de overige inzendingen van de GV-leden.
Maar denk eerst aan de veiligheid en voorkom dat u slachtoffer wordt van koolmonoxidevergiftiging.
Bronnen: