Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak jezelf een fotolijst?

Ik wil dit doen om een zelfgemaakte goud plaat mee in te lijsten, het liefste met hout wat ik al heb. Zodat ik het hergebruik en het beter voor het milieu en me portemonnee is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij de bouwmarkt kun je zogenaamd lijsthout kopen, dat je op een verstekbakje eenvoudig kunt zagen om een lijstje van te maken (houtlijm en kleine spijkertjes, ook in de bouwmarkt te krijgen.

Met een plaatje glas of perspex (dat je in de bouwmarkt op maat kunt laten snijden) en een stukje karton of hardboard en eventueel gekleurd papier knutsel je de achtergrond en het beschermglas in elkaar. Verfje erover, klaar is kees.

Tot mijn opperste verbazing vind ik niet 123 op Internet een handleiding voor het zelf maken van lijstjes, maar in alle mogelijke (oude) handwerk- hobby- , doe-het-zelf- en knutselboeken vind je ze zéker. Ik heb er ettelijke in de kast staan.

Een plaat heeft iets dikte, dus zorg ervoor dat je tussen je achterplaat en je beschermglas wat ruimte hebt, door kleine stukjes karton of kurk te plaatsen. Hou daar rekening mee bij het bepalen van de dikte van de lijst die je koopt. Het vasthouden van glas en achterplaat geschiedt ook door kleine koploze spijkertjes in het hout te tikken. Het enige dat je dan nog nodig hebt, is een ophanghaakje. Ook daar kan de bouwmarkt je prima mee helpen.

Het is overigens erg leuk om te doen, en kost je een fractie van wat het laten maken van een lijst je zou kosten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, hier heb ik echt wat aan !

Andere antwoorden (1)

Simpel. Voor een vierkante fotolijst maak je 4 even grote planken, afhankelijk van hoe groot je de fotolijst wil hebben en snijdt ze af in hoeken van 45 graden. Zo passen ze allemaal aan elkaar en heb je een vierkante fotolijst. Je kunt er ook nog glas of plastic tussen maken als je een bescherming aan de voorkant wil hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding