Hoe kan een hor worden geplaatst op een Velux dakraam met een knik in het kozijn?

Hor nodig voor Velux dakraam maar kozijn waarop hor gemonteerd moet worden is niet recht maar heeft een knik (zie foto). Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie helaas gen foto!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de foto nogmaals toegevoegd. Bedankt voor de poging deze vraag te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nog geen foto: zie je hem zelf wel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik naar vraag bewerken ga en + afbeelding toevoegen/choose file dan lijkt het of de foto wordt toegevoegd. Kan de foto echter niet opslaan en zie de foto dus ook zelf niet. Eerst deze vraag maar oplossen dan……...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/pagina/faq/
(bijna onderaan)
foto te groot of verkeerd format?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Foto is 4.4MB te groot dus……… wordt aan gewerkt. wordt vervolgd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
er is nu een foto geplaatst. Hoop dat iemand een oplossing heeft. bedankt alvast voor het meedenken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn klittebandsystemen op de markt voor horregaas:
GEBRUIK DIE NIET!
Bij mij valt het er meteen af omdat het gaas schuin hangt. zelfs zonder knik...
Ik ben ook aan het zoeken voor iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
we willen ook het liefst het systeem van Velux. We denken er nu aan om de zij geleiders en beetje te buigen en te monteren op een latje op de vensterbank. Weet niet of dit gaat lukken. blijft een risico maar tot op heden nog geen eenvoudigere oplossing voor handen.
Frimu2
10 jaar geleden
De spullen van velux zin niet geschikt om te buigen, hierdoor ontstaat een vernauwing of knik, waardoor de hor klem raakt. ... Garantie is gelijk weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat buigen gaan we ook maar niet doen. We denken nu aan een houten horframe, precies op maat met knik laten maken dat we op de vensterbank kunnen plaatsten en met een paar klemmetjes vast kunnen zetten op het kozijn. De standaard rolhorren passen gewoon niet in dit raam. helaas……...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan gaan we eerst maar eens bij de Gamma kijken. Hartstikke bedankt. Ik laat weten of dit een oplossing is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de website van de Gamma staan Bruynzeel horren. Ook deze horren worden op de aftimmering van het kozijn gemonteerd dus hetzelfde principe as de Velux dakraam horren. Het op maat gemaakte houten hor frame is tot op heden de meest bruikbare oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is het een idee om de onderste "helft" dicht te maken met een hor van hout en gaas, of aluminium en gaas, en dan de bovenste helft daarop aan te laten sluiten met een velux hor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is ook een optie. Dat we een soort "plint" op de vensterbank maken waar het onderste deel van het hor frame tegenaan gemonteerd kan worden. Niet echt mooi maar zeker een idee om naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We hebben contact gehad met een leverancier van Velux rolhorren. Er wordt luid en duidelijk aangegeven dat dit hor NIET past op ons kozijn. Op maat maken lijkt de enige optie. Dat gaan we dus doen. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Antwoorden (2)

Velux heeft ook een mooi systeem qua horren , echter zag ik net dat dit idd niet zoals een zonwering op het systeem zelf geplaatst kan worden. In jou geval zou je de geleiderails in kunnen korten, tot aan de knik kunnen laten lopen... dat laatste stukje zou je een makkelijk te plaatsen ( demontabel) plaatje voor kunnen maken.

Ook kan je er voor kiezen om een rails iet aan de binnenkant van het kozijn te plaatsen. Er zijn op de markt zelf op maat te maken horren. Wellicht kan je deze ook van velux kopen en zou een maat kleiner dan je huidige raam het probleem op kunnen lossen.je kan dan iets naar achteren, en zo de knik omzeilen

Toegevoegd na 7 minuten:
Of....zie ik nu ...de knik alleen qua hout verwijderen en recht laten lopen, het velux systeem bedekt toch de houten lijst. Je zal alleen 2 ..3 hoekjes aan de zijkant moeten bijwerken. En wellicht een lat moeten plaatsen om de onderkant te bevestigen.
Frimu2
10 jaar geleden
je hebt hele mooie systemen met een casette bovenaan en rails aan de zijkant die kun je gewoon rechtdoor laten lopen door ze aan de zijkant te schroeven bovenin de rol en die kun je via de rails naar beneden trekken een knik er in is niet nodig.
misschien een extra band onderop de stang die je naar beneden trekt om de boel goed af te sluiten gewoon praktisch en makkelijk verkrijgbaar bij de gamma neem wel aluminium geen plastic