Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb deze spin in mn huis.(zie afbeelding) Zou dit beest mijn fret kunnen bijten? Zo ja wordt ie er ziek van of is het dodelijk?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik denk dat het een grijze huisspin is en indien iemand tips heeft om ervan af te komen graag. Indien mogelijk een diervriendelijke manier. (Heb al geprobeerd hem te vangen maar hij rent weg bbbrrrrr)

Toegevoegd na 14 uur:
Spin gevangen en klaar om terug naar buiten te gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik denk eerder dat je Fret de spin zal pakken en opeten dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Als je ze wil pakken dan kun je proberen om er een glas op te zetten zodat de spin hopelijk in het glas loopt en je hem zo buiten terug kan plaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder een plastic bakje want een glas is veel te klein zo groot is het beest. Toen ik in de buurt kwam met het bakje en karton rende hij weg. (nog slim ook)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan op je hand laten lopen en op die manier buiten zetten. Haha,jij liever dan ik want ik moet er weinig van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah no way haha ik krijg al hartkloppingen als ik dat beest zie.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt ; fretten lusten best zo'n spinnetje, al zijn het niet ulke felle insectenjagers als sommige katten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze niet in Nederland mogen zijn dan heb ik meerdere uitzettingsbevelen nodig! Ik heb in het voor en najaar altijd precies dezelfde soort huisdieren als op de foto.
Als ze op een`vangbare plek` zitten gaat de truc met het glas in werking. Een stevig stuk papier (ansichtkaart) erachter schuiven en buiten zetten. Het blijven tenslotte nuttige beesten (ze moeten alleen niet in mijn territorium komen;) ). Die van laatst heb ik helaas toch via de stofzuiger het huis uit gezet. Die was echt HUGE en zat bij een randje. De stofzuiger overleven spinnen overigens niet. Vanwege de onderdruk in de stofzuiger imploderen ze, een snelle dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een fret moet ik niets hebben, maar spinnen zijn lief. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Ed?
Waarom niet,fretten zijn hele lieve diertjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb de spin gevangen in een vaas.
Nu kan ik hem buiten uitzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha het is je toch gelukt,leve de vrijheid. ;-)))

Andere antwoorden (1)

Gebruik een stofzuiger, als je bang bent, is dat een makkelijke optie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HeerVoldemort
13 jaar geleden
idd, niet diervriendelijk, maar wel eenvoudig.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing