wat te doen met maden uit kliko?

Mijn vriend heeft afgelopen week vis in de kliko gegooid. nu komen overal maden uit. (de oude eigenaar heeft gates in de deksel geboord) we hebben zout op de deksel gegooid en in een cirkel eromheen. vrijdag worden de kliko's geleegd. wat kunnen wij nog meer doen om van die dingen af te komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.1K
Castle
11 jaar geleden
Ik bewaar bij warme dagen visafval in een zakje in de koelkast. Voordat ze de container komen legen gooi ik die daarin. Het is maar een tip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de deksel alvast dichtmaken door de gaatjes dicht te plakken met tape of opvullen met een soort kit of je kunt misschien een nieuwe kliko aanvragen bij je gemeente.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je had gewoon een nieuwe kliko kunnen aanvragen bij de gemeente.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh sorry maria, dat zei jij ook al ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt niet uit Pelle,ik zie ook weleens iets over het hoofd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet de kliko met de klep open, en het is een feestmaal voor alle vogels in de buurt.

Antwoorden (5)

Chloor en gekookt water werken ook erg goed!
Zorg er voor dat je alles goed dicht maakt, verpakt als je t weggooit
Succes ermee brrr
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voorkomen is beter dan genezen. Om te voorkomen; stop alles wat in de kliko gaat en houdbaar is in een gesloten plastic zak. Om te genezen, wacht tot deze geleegd wordt ook al is dit tot vrijdag, spoelen met water en in de goot ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Spoelen met water en de maden gewoon laten liggen. Je doet de vogels er een enorm plezier mee!
Mottenballen! stinkt verschrikkelijk, maar helpt goed tegen maden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een groene bak (ic kliko) naar mottenballen stinkt, mag hij niet worden opgehaald, het is nl geen groen afval meer maar chemisch afval, dus kijk ermee uit.
Evt kan je een boete krijgen als dit vaker gebeurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik was vergeten dat je ze het beste in een netje (bijv wasnetje) in de bak kan hangen, met een draadje om het scharnier, dan kun je hem verwijderen voordat je de bak aan de weg zet. En komen de ballen niet in aanraking met. Het afval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sereph,die tip kreeg ik ook,en het werkt nog ook!!!Prima oplossing!!!!!!!!
Hallo kleintje,Koop een doosje Roxasect motteballen.Bij de drogisterij.Een pantykousje.Doe daar de motteballen in.Kousje dichtknopen.Met kleine lijm klem aan de buitenkant
van de kliko vastmaken.Kousje met motteballen in de bak hangen .De motteballen wel even weghalen als de gemeente de kliko leegt. Daarna er weer aan vastmaken.Maar eerst zal je vriend de bak schoon moeten spuiten met een hogedrukreiniger.
Ik heb al jaren geen maden meer.Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
's morgens zoeken de vogels eten. De kliko open zetten op een open plek in de tuin. Je bent zo van de maden af.