Voor wat gebruikt men die grote velden met klaprozen, die je in sommige landen ziet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
productie van opium ?

Antwoorden (2)

In ons eigen land, zijn de grote velden met lilakleurige klaprozen te vinden, bedoeld om het zaad er van te kweken.
Dit zaad is bekend als sesamzaad, dat wordt meegebakken op bepaalde soorten brood.

Ook zijn hier velden met allerlei kleuren klaprozen, de overbekende ' poppies' dit zijn klaprozen in div. kleuren.
het zaad hiervan/ of de planten worden voor siertuinen verkocht.

Ook zijn er velden met rode klaprozen, bedoeld om zaad van te kweken, dat als een zakje zaad verkocht wordt.

En dan zijn er nog de klaprozen die als' slaapbollen' worden gekweekt, om van hun sap, opium te maken.

Toegevoegd na 1 uur:
Sesamzaad moet zijn, maanzaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij bedoel je maanzaad in plaats van sesamzaad? Maanzaad is het zaad van de slaapbol of bolpapaver (Papaver somniferum) is een eenjarige plant die tot de papaverfamilie (Papaveraceae) behoort. http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapbol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor helemaal gelijk, het wordt allebei gebruikt om op brood mee te bakken ( verwarrend) maar het moet maanzaad zijn en dat wist ik ook, zat een beetje krom te denken.
bedankt.
In Tsjechie zie je witte papavers, waaruit maanzaad wordt gewonnen, voor op brood en taart.