wanneer kan je het beste buitenwiet knippen ?

De één zegt nl als de haren voor 2/3 bruin zijn de ander zegt dat het niet uit maakt . Heeft iemand hier een antwoord wat gewoon duidelijk is????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (4)

Neem eens een kijkje op onderstaande sites, hier kun je veel info vinden.
September/oktober is een goede tijd om te oogsten overigens, en aangezien je nu precies in het midden zit van deze twee zal je ze best kunnen oogsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in oktober, maar ligt ook wel aan je wiet hoor.
wanneer de toppen mooi zijn, goed vol dan goed drogen en dan knippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt aan hoeveel zonlicht je plant nog krijgt..
beter wanneer de toppen goed vol zijn.. hoe langer je wacht ..hoe minder de kwaliteit word..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tip over de witte haartjes is een goede. Wanner deze haartjes voor twee derde bruin zijn, is het een goed moment om te knippen. De tijd van het jaar is niet zo'n goede indicatie omdat dit nogal verschil van ras tot ras. Het ene ras is vroeg in het najaar klaar en het andere is veel later in het najaar klaar.
Dus letten op de witte haartjes geeft een veel duidelijker indicatie voor het moment van oogsten.
Succes met je oogst en let goed op dat er geen schimmel in je toppen komt. Het wordt namelijk steeds vochtiger. Ook na de oogst kun je nog schimmel in je toppen krijgen als je de boel verkeerd laat drogen. Ophangen of op netten leggen, is de beste manier van drogen. Zorg dat er rondom de toppen vrijelijk lucht kan stromen en ventileer goed in de ruimte waar de wiet droogt.