Denk niet dat je dat zal lukken, wel in het vroege voorjaar als de uitlopers uit de grond komen, ook maakt de plant uitlopers onder de grond,vaak meters lang, deze kun je uitgraven en opnieuw planten, maar nu heb je een takje bloemen geplukt.
En van bloemen kan je meestal geen planten meer van maken.
Ga je uitlopers zoeken, let dan op, er zijn mannelijke en vrouwelijke hopplanten, die met de bekende ' bellen' zijn de vrouwelijke, dus dat kan je nu prima zien, in het voorjaar dus niet.
Dus nu zoeken onder de hop( met bellen), naar uitlopers in of net boven de grond om verder te kweken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en.....'hop' een +je erbij :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies datzelfde riep mijn man net ook ;) Overigens willen wij na 10 jaar wel van onze hop af in ons kleine vinextuintje...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja pelle, het is een zeer onstuimige groeier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wortelstokken he... alle planten die dit hebben zijn lastig in de hand te houden, en al helemaal als men er vanaf wil is het echt een pain in the ass.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het staat erg leuk een begroeide schutting met hop met bellen. Maar het is inderdaad bijna onmogelijk om er weer vanaf te komen. Ik ben er na 5, 6 jaar eindelijk in geslaagd, want ik zie hem niet meer. Is eigenlijk geen plant voor een klein stadstuintje. Meer iets voor een hele grote tuin met veel ruimte ergens achterin :-)

Andere antwoorden (2)

Zet ze in het water en wacht tot er wortels aankomen. Dan in de grond uitplanten of eerst in een pot als het buiten te koud is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon in het zand steken. Maar bedenk je dat je er NOOIT meer vanaf komt!

Toegevoegd na 28 seconden:
Bovendien woekert het enorm.