Indien je ingeschreven staat in één gemeente en je huurt ook een kamer in een andere gemeente moet je dan aan beide gemeentes belastingen betalen?

Ik heb samen met mijn vriend een koophuis in Rotterdam waarin we samenwonen. Nu heb ik een nieuwe baan, waardoor ik drie nachten per week in een andere stad moet overnachten. Ik heb in die stad een kamer gehuurd voor deze nachten. Is het verplicht dat ik voor de kamer die ik huur in de andere stad door de verhuurder ook aangeslagen word voor belastingen en andere heffingen terwijl ik ingeschreven sta in Rotterdam en daar ook al alle belastingen betaal? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (1)

Nee, waar je ingeschreven staat telt. Overigens kun je niet in twee gemeenten tegelijk ingeschreven staan. Het GBA pikt dit nl niet. De BSN nummers worden vergeleken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! De reden dat ik tot deze vraag kwam was omdat de huisbaas van de kamer die ik in de andere gemeente huur in het contract heeft staan dat ik veprlicht ben die belastingen te betalen. Nu heb ik dus nog een aaanvulende vraag - weet je ook of deze belastingen dan worden kwijtgescholden door de gemeente en zo ja hoe kan ik dat regelen?Alvast bedankt.