Ik heb ooit van een 3 Michelin Sterren chefkok een oplossing ooit gekregen die tot mijn stomme verbazing prima werkte:

Direct na het snijden van knoflook, en ZONDER TE WRIJVEN, je handen afspoelen met stromend koudwater, gewoon onder de kraan, maar heel belangrijk, met koud water en niet wrijven. Dat geldt ook voor je mes.
De geur verdwijnt écht voor 99%.

Als je nog een heel klein beetje knoflook kan ruiken, dan mag je het trucje van wrijven met een metalenvoorwerp toepassen.
Het maakt niet uit wat voor voorwerp het is: een lepel, een mes, een speciaal "zeepje", je wasbak... Het werkt beter hoe meer krassen erop zitten, omdat de oppervlakte dan groter is, en dus meer geurstof zich aan het metaal kan binden.
Ook zout (het liefst zeer fijne zeezout met jodium) kan werken, maar dat is zonde van het zout...
Tandpasta werkt volgens hetzelfde principe: er zit een hele fijne poeder in, bedoeld om je tanden schoon te krijgen, en dat zorgt voor een grote oppervlakte waaraan het gerustof zich kan binden.

Maar begin eerst met alleen stromen koud water, en vooral niet wrijven, anders druk je het vetoplosbare stof in je huid, en dan is het stukken moeilijker om er vanaf te komen.

Succes en eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Met een metalen lepel.
Goed je handen wassen met veel water en ondertussen met een metalen lepel over je handen wrijven. Daarna stevig afdrogen en eventueel een paar keer herhalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt met citroensap je handen inwrijven maar dat ik kan prikken als je een wondje hebt. Met je handen over metaal heen wrijven kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je met je handen even goed door de roestvrijstalen wasbak wrijft, is de geur ook verdwenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door een vis schoon te maken. Koop een vis en haal (met je blote handen de ingewande eruit en schraap de schubben eraf. Na het schoonmaken van de vis, nogmaals aan je handen ruiken en als het goed is, is de knoflook geur dan van je handen :p

Anders met schoonmaak azijn en daarna met gewone zeep ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Dan stink je naar vis, lol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihihi ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahaha zo ken ik er nog een paar
Heel eenvoudig,een schep zout,en je handen zijn weer fris en fruitig.
burgos
11 jaar geleden
Ha, die Beautyx;

Er zijn speciale 'zeepjes' van roestvaststaal (RVS) in de handel waarmee je vrijwel elk geurtje van je handen krijgt. Die van mij werkt ook prima tegen knoflookgeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is op te lossen door je handen met een beetje tandpasta te wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Dit is ook het advies van onze visboer, toen mijn dochter daar een studentenbaantje had. Dikke plus.