hoelang kan een muis (in huis) leven?

Wij hebben sinds 2 maanden ongeveer een muis in huis. Wij hebben meerdere vallen en giffen gestrooit maar dat helpt niet. Ook is er een man wat gespecialiseerd is voor muizen gekomen maar die heeft ook niet veel kunnen doen. Ook hebben we alle gaten dicht gedaan. Ik ben dat beest helemaal zat! Heeft iemand nog goeie tipss?? Bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
40K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongeloofelijk na 2 maanden is hij nooit gevangen. Nu een kwartier na deze vraag hoorde ik KLAP en de muis zat met zijn hoofd in de val! Wat ben ik blij zeg rotbeesten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Arme muis!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dierenmishandeling. Iemand moet je aangeven, kluns.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mishandeling?! Hahah de muizenspecialist heeft zelf die vallen erneer gezet. Het is 100% legaal! Hoe moet je anders van die rotbeesten afkomen! Jij dood toch ook wel eens een vlieg?! Is dat geen dierenmishandeling?!

Antwoorden (4)

Je moet je beseffen dat het niet steeds dezelfde muizen zijn die je ziet maar steeds anderen. En die komen van buitenaf. Als jouw bestrijdingsmethodes niet werken, er is altijd een reden achter. Ze wonen dus wss gewoon buiten alwaar ze zich voortplanten en laten jouw huis dienen als een soort recreatiegrond of voedselaanvulling.

Dezelfde muis zal niet lang leven als er geen regelmatige voedselvoorraad op handen is. Daar gaan ze naar op zoek.

Maar om jouw vraag te beantwoorden en zodat mijn antwoord niet weggehaald wordt, kunnen ze tot 3, 4 jaar oud worden mits voedselvoorraad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet uit ervaring dat een muis het HEEEEEEEEEL lang kan volhouden in huis. Bij mijn ouders hebben ze alles gedaan net als jij, en dat beest ging maar niet dood!

Die muis had een nest in de kruipruimte, en ging het hele huis door. Hij/zij en de rest van de familie hebben 4 jaar lang de garage geteisterd, en alles aangevreten waar ze maar bij konden.

De oplossing kwam toen ik het huis uit ging en een paar maand later terug kwam om een loge te brengen toen ik zelf met vakantie ging.

Deze loge was onze kat, hij heeft de muis nooit gevangen, maar het beest heeft wel zijn koffers gepakt, en is vertrokken.

Ik weet niet of dit de oplossing is die je zoekt, en of het bij jou werkt. Maar je zou het kunnen overwegen.
11 jaar geleden
Probeer het eens om het beest weg te pesten met een "electro-cat". Dat is een toestel dat een voor mensen onhoorbaar geluid (hoge frequentie, zo'n 50 000 Hertz) uitstraalt. Kostprijs: ong. 10 euro bij de Nederlandse boerenbondfilialen. Ook elders zijn gelijkaardige toestellen te koop. Bij mij zaten er vleermuizen onder het dak, en hoewel het ding voor gewone muizen bestemd is, en vleermuizen wettelijk beschermd zijn, heb ik ze met dit toestel succesvol kunnen verjagen binnen de 24 uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag beschermde dieren zoals bosmuizen en vleermuizen niet doden. Maar wel verjagen. En je bent niet verplicht om beschermde dieren te voederen. Dus verjagen en niet-voederen van beschermde dieren mag. De huismuis is geen beschermde dier soort, dus zetten van vallen en gif mag alleen bij overlast van huismuizen.

Dit gezegd hebben. Als het om een beschermde diersoort gaat, dan mag een gespecialiseerde man weinig. Je mag een huiskat houden, maar in sommige gevallen mag of kan dat niet. Als er vrije toegang is tot het huis dan is het dweilen met de kraan open. Maar een gespecialiseerde mannetje is getraind om bedrijven (huis)muisvrij te houden, maar mag alleen de huismuizen doden.
Je kunt een andere mannetje inhuren die wel resultaat boekt. En je vragen wel kan beantwoorden.
Persoonlijk ben ik al jaren bezig om mijn huis muis vrij te krijgen en dichten van mijn huis van de openingen heeft het probleem wel af genomen en verhongeren van de muis werkt en een muis kan meerdere maanden zonder eten leven, maar dat die echt wel dood. Ze halen hun drinken uit het voer. Ze kunnen ook op krantenpapier overleven. Het is niet zo gezond, maar ze gaan er niet dood van. Ze overleven niet gif, dus alleen de muizen die geen gif eten of gif herkennen overleven het. Dus levend weg vangen en regelmatig gif verplaatsen en vernieuwen werkt. En gewoon laten verhongeren. Een kat nemen werkt ook. De geur van een kat of kattenharen werkt ook. Verjagen via het geluid van een kat schijnt ook te werken, maar dat werkt niet tegen dove muizen en ja er zijn dove en tamme muizen en die zijn nergens bang voor. Dus een huismuis die samenwoont met een kat leeft zeer kort, behalve als het een tamme muis is waar een kat niet bij kan komen.

En een muis leeft langer dan 2 maanden in een huis vooral als het huis niet dicht zit. Met het mooie weer ga je niet de deuren en ramen de hele dag dicht doen.