Kamertemperatuur is een term die staat voor een gemiddelde temperatuur die in woonkamers wordt aangehouden. Meestal wordt hier rond de 20 graden bedoelt. Omdat niet alle kamers altijd verhit / gekoelt worden, zijn er veel kamers die hier zo sterk van afwijken dat de term kamertemperatuur daar niet past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In elke kamer is er temperatuur aanwezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een min?
Het is toch waar dat elke kamer een kamertemperatuur heeft?
Omdat je waarschijnlijk niet in elke kamer een thermostaat hebt hangen die de temperatuur in die desbetrefende kamer kan regelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er verschil is tussen verblijf- (b.v. huiskamer en slaapkamer 20-21grC) en verkeersruimten (gangen en hallen 17grC).
Verder zijn er bij ons in de CV installatietechniek ook ruimten die vorstvrij dienen te blijven. Vaak schuurtjes en bergingen. De gevraagde temperaturen per soort ruimte worden door de installatie-adviseur in zijn bestek (een technische omschrijving) vastgelegd. Wij maken hierop de installatie.