Wat te doen tegen de vieze geur van rioollucht?

Bij mijn vader in de zaak komt een vieze rioollucht uit de wc vandaan. De boel is niet verstopt en hij zegt zelf dat het komt doordat de buurman aan het verbouwen is.
Ik vind het geen reclame voor de zaak en vroeg me af of er een goed middel is tegen de stank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.5K

Antwoorden (5)

Bleekwater dat helpt. En anders even googelen daar vind je wel antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als die verbouwing bij de buurman nou niet langer dan een week duurt, kun je tijdelijk met flink wat chloor en eventueel spuitbussen de boel wat camoufleren. De beste manier om te controleren of het echt bij de buurman vandaan komt, lijkt me om daar te gaan ruiken. Als het daar vandaan komt, is geduld het enige wat nodig is. Het probleem is weg, als de buurman klaar is met klussen.

Mocht het toch de buurman niet zijn, dan is er iets mis met de rioleringsbuis. B.v. een lekje. Of een wastafel in de buurt die nooit gebruikt wordt, en is gaan stinken. Het kan zelfs een regenpijp zijn.

Lees onderstaande site eens door:
Mat afstrepen wat het in ieder geval niet is, of kan zijn, kom je misschien een heel eind verder.
http://www.leadle.nl/rioolproblemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien kun je beter een loodgieter vragen, omdat er toch een lek in kan zitten.
ik had het in de douche en het bleek dus dat er geen ventilatie genoeg was onder de vloer en nu geen stank meer vanwege roosters
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bedrijf hebt kan dat absoluut niet,
je jaagt je klanten de deur uit als het zo
stinkt.
Ik denk niet dat je het met een middeltje
zoals bleekwater weg krijgt, ik zou er een
professioneel bij halen, de kosten haal je
er altijd weer uit (Omzet)
Suc6
burgos
12 jaar geleden
Mogelijk is er een overdruk in het riool, hierdoor kan er rioolgas, via het water in de w.c., die dit juist moet tegenhouden, naar buiten.
Mogelijk kon de druk hiervan weg, voordat de buurman ging verbouwen en is dit nu afgesloten.
Die druk van het rioolgas, zoekt dan een andere uitweg en komt op een andere plek naar buiten.
Jaren geleden hadden we hier ook dit probleem, totdat ik een ontluchter had gemaakt op het riool, hierna het nooit meer gehad.
De ontluchter komt nu uit vlak onder de dakpannen, maar kan ook met een pijpje door het dak.