Waarom heeft mijn tussenwoning voordurend een extreem hoge tempratuur?

Hoi, ik heb de laatste tijd extreem hoge temperaturen thuis.
gemiddeld is de tempratuur van de tussenwoning waarin ik zit 24,5 graden.
soms loopt deze zelf op tot 26 graden, dit zonder gebruik van mijn cv ketel/verwarming.. is het normaal dat de tempratuur zohoog oploopt in de zomermaanden? vriendelijke groet,

Pascal

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Dat lijkt mij niet normaal nee. Ik woon in een flatje op de hoek van de bovenste verdieping (waar dus altijd zon op staat). Maar zelfs daar haalt het zelden zulke temperaturen tenzij er echt een hittegolf is. Alleen dat lijkt mij hier niet het probleem want dan had je die conclusie vast zelf al getrokken. Ik weet niet zo goed wat het wel zou kunnen zijn, maar wellicht kan je even informeren bij de buren of zij er ook last van hebben of misschien zelfs de oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is inderdaad mogelijk dat je beide buren zo hoog stoken, dat de warmte bij jou binnen komt. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De buren de oorzaak?
Dat zou betekenen dat het bij de buren nog veel warmer is,
zelfs voor een kwekerij is dat te hoog.
En het lijkt me sterk dat meerdere buren van hun huis een groot terrarium hebben gemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, daar heb je wel een punt, maar aangezien het in mijn goedkope flatje (en alle andere woningen waar ik tot nu toe gewoond heb) al niet zo vaak zó warm wordt leek het me sterk dat het gewoon door het weer zou komen.
criseyde
10 jaar geleden
Nou, bij mij wel hoor, als ik niet op tijd het zonnescherm omlaag doe en niet 's avonds de ramen tegen elkaar open zet.
Ja, dat is niet raar.
26 is trouwens wel heel warm maar niet extreem, meer dan 30 is extreem.

Meestal is het redelijk eenvoudig de temperatuur wat lager te houden.
's Nachts ramen op een kierstand zetten en/of 's ochtend als het koel is luchten.
Zonwering en gordijnen helpen ook.