Als een mug of iig een insect vast komt te zitten in je auto en je rijd een x aantal kilometers. Vind die mug dan de weg terug?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Volgens mij hebben vliegen niet zoiets als wat katten hebben en blijven ze gewoon op de plek waar ze er uit gaan. Dus denk ik niet dat ze terug gaan naar de plek waar ze weg komen. ( zou ook raar zijn als je 200km reist ofzo en ze terug vliegen, kunnen ze niet aan)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Insecten hebben geen eigen huizen, dus geen reden om ergens naartoe terug te keren. Ze leven gewoon verder op de plek waar ze dan zijn.
Amadea
11 jaar geleden
WimNobel
11 jaar geleden
Dat is juist voor muggen en vliegen, maar niet voor alle insecten. Bijen en mieren hebben wel een eigen huis, en heel verfijnde methoden om het terug te kunnen vinden (zij het niet na een autorit).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom niet na een autorit? Als het maar minder dan 3km van het nest is, want dat is de afstand die bijen ongeveer als maximum hebben om een nest terug te kunnen vinden.