Als ik een appartement gemeubileerd huur, blijf ik dan voor het meubilair betalen?

In het huurcontract betreft het een aparte post en we zijn inmiddels 8 jaar verder. Dus eigenlijk is het allemaal volledig versleten en afgeschreven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4.1K

Antwoorden (2)

Als het een aparte post is, zou ik dat aankaarten bij de verhuurder voor een geleidelijke afbouw van dat bedrag. Je kan ook stellen dat je nieuw meubilair wilt hebben. Vaak is de doorlooptijd van gemeubileerde woonruimte vrij kort, dus dan komt het niet ter sprake. In jouw geval dus niet. Ik zou i.i.g. een gesprek met de verhuurder aangaan. Of misschien zelfs nog goedkoper: de meubels ergens stallen (in je kelder) en ZELF nieuwe meubels kopen en die post dan niet betalen. Bij oplevering plaats je die meubels gewoon weer terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat jij beweert is onzin--Wanneer je het gemeubileerd/gestoffeerd huurt moet je er gewoon voor betalen of je dat nu gebruikt of niet.
Als je dit niet wilt had je niet dit huis moeten nemen,overigens is dit geen aparte post het is inclusief nog nooit zoiets gehuurd te oordelen naar je reactie
Erna55
5 jaar geleden
@Marcel1107 : De vraagsteller zegt zelf in de toelichting : " In het huurcontract betreft het een aparte post en we zijn inmiddels 8 jaar verder."
Het antwoord is dus geen onzin.
Op zich is er niets op tegen, dat je blijft betalen voor de stoffering en het meubilair, maar daar moet wel tegenover staan dat het ook op zijn tijd vervangen, cq vernieuwd wordt! Anders blijf je betalen voor oude meuk en dan kan niet de bedoeling zijn.