Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar bewaar je oude liefdesbrieven als je gaat samenwonen?

Het is niet echt geheim want ze zijn toch van vroeger. Maar van mij hoeft m'n partner ze ook niet zo nodig te lezen, dat is voor hem ook niet echt leuk.
Ik vind het leuke herinneringen die me toch een blij gevoel geven die enkele keer dat ik ze lees.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Doe ze in een grote envelop en schrijf er met grote letters op: "Liefdesbrieven van vroeger, niet openen". Als je die persoon kan vertrouwen, dan zou die het niet openen. Als je het verstopt kan het bij het opruimen gevonden worden en uit nieuwsgierigheid worden bekeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit vind ik wel een goede. Of ik zet erop "Liefdesbrieven van vroeger, niet openen zonder dat ik erbij ben!" Dat is wel eerlijk en netjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets ga ik doen ja!

Andere antwoorden (9)

In een (geld)kistje, dat je achter je kleding in de kledingkast zet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je tip!
In een met een dik lint dichtgebonden schoenendoos die je ergens bovenop en achteraan plaatst. Bij voorkeur op zolder, als je die hebt.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Als ze niet van je huidige partner zijn, zou ik ze vernietigen.
Dass war Einmal und kommt nicht wieder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Gezien de vele televisieprogramma's over mensen die elkaar vroeger kenden en nu weer zoeken, denk ik dat dit niet klopt. Het gebeurt zelfs dat een oude vlam weer aanwakkert...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan komen er vast weer nieuwe correspondentie toch?
(mail hoef je niet te verstoppen in een schoenendoos, dus dat is nog makkelijker ook)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M.i. geef je dan aan, dat je je oude liefdes niet kunt vergeten....en dat is niet zo leuk voor de huidige. Maar ja, dat is mijn mening en die spoort niet met de televisieprogramma's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) denk er ook zo over. men kan pas een hoofdstuk beginnen en hier voor gaan als het andere is afgesloten.
brieven gebruiken als boekenleggers tussen de hoofsstukken lijkt me niet NS (niet slim) snap best dat een tijd leuk is geweest en met er met plezier aan terug denkt. snap ook wel dat mensen zich afvragen na jaren hoe het die persoon is vergaan , en nog met vragen zit waar men eventueel antwoord op wil hebben. vat het echter niet dat men er alles voor in het werk zet om dit te realiseren. t is een beetje als een toespraak bij een kist. enkel goede dingen over de overledene. dat het af en toe een vreselijke etter kon zijn, een pesthumeur kon hebben vergeet men. en daarbij: mensen (dus ook exen) veranderen. zo heb ik weleens een liefdesbrief geschreven waarvan ik achteraf dacht: oh my god, die roze wolk was wel heel erg alles verblindend.
heb gelukkig de zekerheid dat betreffende persoon hem idd (op verzoek!) heeft vernietigd.
ik zou er niet aan moeten denken dat dit een brief zou zijn waar iemand een goed gevoel bij kreeg en zorgvuldig bewaarde zeg en bleef hangen in die tijd door een of andere brief.
wat een vertekend beeld van vervolgen tijden terwijl men toch in het hier en nu zou moeten leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is in mijn geval absoluut geen sprake van dat ik nog contact wil met de schrijver van de brief. Dat is inderdaad leuk geweest en al meer dan 10 jaar voorbij.
Maar van het lezen van een brief die vol staat met waarom je zo leuk en geweldig bent, daarvan wordt toch iedereen blij? Ik moet er ook weer van aan een bepaalde leuke periode denken.
Ik vond tussen de oude brieven ook een liefdesbrief die ik zelf geschreven heb. Daar sta ik nu niet meer achter en die heb ik maar snel weggegooid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je nieuwe partner vind jou als het goed is ook leuk en geweldig, dus het zou raar zijn te denken dat hij de enige zou zijn die hier zo over denkt toch?
niet iedereen zal er blij van hoeven worden (zoals je huidige partner) maar m.i. is dat puur wat moeite hebben met een confrontatie van feiten zoals ze destijds zijn vastgesteld. ;-))
gewoon bij de rest van je prive-papieren?
zou niet netjes zijn als je partner daartussen ging snuffelen.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor de tip!
In iedere relatie hoor je beiden een plaatsje te hebben dat de ander respecteert. Je bent elkaars eigendom niet en herinneringen zijn onvervreemdbaar. Daar ben je door gevormd en moeten worden gekoesterd, zeker de goede herinneringen.
Goede herinneringen zijn rozen die in december bloeien. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom ben je elkaars eigendom niet? Je bent niet elkaars gebruiksvoorwerp, maar je bent wel van elkaar. En niet iedereen hoeft geheimen te hebben voor elkaar; het is geen geschreven regel dat dat zou moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar waar zal ik nou m'n oude liefdesbrieven bewaren? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het leghok van de kippen? (Daar legde ik vroeger de huissleutel voor de kinderen als ik niet op tijd thuis kon zijn;)
In je kussensloop? (Bij iedere wasbeurt opnieuw insteken in de schone sloop, dan slaap je lekker!) In de open haard? (Mocht je hem dan per ongeluk aansteken, dan zijn al je dromen vervlogen.)
Succes en heb maar vertrouwen in je nieuwe partner. Het leven kán een feest zijn. ;)
Mijn liefdesbrieven liggen op mijn hobbykamer. Ergens tussen een hoop spulletjes.
Nooit iemand gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je meer spulletjes van vroeger en kun je ze erbij doen in een doos.

Ik bewaar alle brieven/kaarten die ik ooit heb gehad in een kist, had vroeger ook veel penvriendinnetjes enzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een goede plek lijkt mij eerst in een grote envelop en dan in (de dubbele bodem van) je beauty-case;
of als dat niet lukt,
dan zou ik de brieven in een grote envelop in een zijvak met rits doen van een niet-gebruikte sporttas die op zolder ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bewaart ze in je hart. Verder ligt het aan je vriend. IS hij onzeker dan echt goed verstoppen (nooit weggooien hoor want het is en blijft leuk/lief zulke brieven). Heeft hij er geen probleem mee dan gewoon in een kistje met een slotje. Wel even over praten met hem of haar hihi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing