Wat is een goed huisje voor in mijn aquarium voor mijn goudvissen?

Ik zoek een plekje waar mijn vissen in kunnen schuilen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een goed! omgespoelde glazen pot van bv de appelmoes. zitten mijn goudvissen graag in.

Het beste antwoord

Voor de kat zeker :p

Pak 3 stenen (of keien) waarvan er 1 langwerpig is. Plaats de 2 "normale" stenen in het leefruim en leg de langwerpige er bovenop. Dit kun je natuurlijk zo gek maken als je zelf wil, maar leg het wel zo neer dat het niet kan instorten ;) Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan in een goede grote dierenwinkel van dat soort huisjes kopen. van een huisje met wat ramen tot een oud spookkasteel. Zorg wel dat je een dierenwinkel hebt want uiteraard kan je er alles in doen, maar deze zijn zodanig bewerkt dat de materiaal en verf ook echt veilig is voor je vissen.

Hier wat voorbeelden. ( maar het beste is toch in een dierenwinkel te kopen invm wat ik net typte. Dit is slechts een voorbeeld. een kasteel is leuk)

http://www.beslist.nl/products/dieren_accessoires/dieren_accessoires_482465/r/Kasteel/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een klein bloempotje met een gat aan de bovenkant. Dit zaag je met een babyzaagje doormidden en leg je op het zand, zodat je visjes er langs de grote opening in kunnen zwemmen en langs de kleine opening weer uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ideaal voor in een aquarium als schuilplaats is een cocosnoot waar u aan de onder- of bovenkant een stukje afzaagt zodat er een opening ontstaat.
Volledig leegmaken en 15 min. in kokend water leggen om alle bacterien te doden.
Dit is beter dan welke andere rommel.
Keien en stenen zijn slecht voor uw waterkwaliteit.
Als u dan toch stenen neemt kan u beter voor lava gaan, verkrijgbaar in de vissenwinkel.
Al dat plastik gedoe ziet er niet uit, net kits en lelijk.