Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo allemaal, Hoe kan ik een tweede doucheslang aansluiten op onze thermostaatkraan? Groeten, Loek

Hallo allemaal,

We hebben een normale thermostaatdouchekraan met enkele doucheslang. Graag zou ik een tweede doucheslang + douchekop hierop aansluiten om het water beter te kunnen spreiden als we gezamenlijk onder de douche staan. Hiervoor lijkt het me het meest eenvoudig om een omstelkraan te monteren onderaan de douchekraan waarmee je kan kiezen of je 1 of beide doucheslangen gebruikt. Bestaat dit??

Groeten,
Loek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Dan zul je eerst een splitser moeten installeren. Maar ik weet niet of die überhaupt bestaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb dat nog nooit gezien, een splitser voor 2 doucheslangen. als je ook een vaste uitloop hebt dan kun je overwegen om zo'n grote regendouche te installeren. daarnaast moet je wel over voldoende waterdruk beschikken.

er bestaan ook dubbele vaste douchekoppen:
http://www.beslist.nl/products/z/Dubbele_Douchekop/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die bestaan. In een goeie winkel waar ze installatie materialen hebben kun je die in verschillende formaten halen.
Als voorbeeld zie website.
Ook bij bouwmarkten hebben ze wel van dat spul.

Toegevoegd na 59 seconden:
Wel rekening mee houden dat de straal veel minder wordt per douche als je beide douches gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,ik het volgende gebruikt voor 2 douche koppen op 1 douchekraan (zie link).
Ik heb een stort douche (23 cm) en een normale douche kop aan gesloten op een thermische douchekraan. dit werkt d.m.v. dit apparaat perfect.
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal hartelijk dank voor de reacties! Ik heb inderdaad bij de bouwmarkt een omstelkraan gevonden waarbij je twee doucheslangen kan aansluiten en kan kiezen of je een van beide of allebei de douchekoppen gebruikt. Kostte maar 10 Euro zelfs. Straal wordt idd wel minder bij gebruik van beide koppen, maar nog wel acceptabel.

Groeten,
Loek
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat bestaat. In een bouwmarkt kunnen ze u zeker helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding