Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan je kleine kavels kopen?

Ik wil graag een kleine kavel kopen om een moestuin op te beginnen, maar op internet vind ik alleen kavels die ver weg zijn en vooral grote lappen grond(hectares). Maar waar ik woon zie ik langs de weg gewoon kleine tuintjes met een hekje er omheen, maar hoe en waar worden deze verhandeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
663

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit alles kun je navragen op een gemeentekantoor. Dit verschilt namelijk per regio
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Diverse gemeenten hebben Volkstuincomplexen. Daar worden stukken grond uitgegeven tegen een zeer voordelige huurprijs. Op sommige complexen mag je wel, op andere niet overnachten.
Een klein tuinhuisje is op de meeste complexen toegestaan. Dit om gereedschap op te bergen en overdag te schuilen tegen de regen als je aan het werk bent.

Ik ken volkstuincomplexen in Utrecht en Rotterdam, evenals in Amsterdam. Vraag bij je eigen gemeente waar je moet zijn.
De animo loopt terug, omdat de jeugd er geen zin meer in heeft. Er zijn in de meeste gevallen wel stukjes grond te huur.
(Lees meer...)
Ivana
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding