ik kan mijn spaarlamp niet dimmen, want dan begint ie te flikkeren. Dimbare spaarlampen vind ik te duur. 28 euro per stuk en ik heb er 4 nodig.

ik heb er nu maar gloeilampen in gedaan. Maar heeft iemand een andere goedkope oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom MOETEN ze gedimd kunnen worden?

Het beste antwoord

Volgens mij kan je halogeenlampen ook dimmen, die zijn tegenwoordig ook in normale lampuitvoeringen te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kunt er ledlampen in doen die kun je wel dimmen
kosten ook wel wat maar zijn energiezuiniger [ook als spaarlampen}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wilde ik ook net melden :)
escape
13 jaar geleden
Slecht advies: "Over het algemeen kan prima worden gesteld dat een 230V ledlamp niet geschikt is om te dimmen (tenzij anders vermeld). U kunt het wel proberen met een normale dimmer. Vaak zal een kleine verandering in lichtintensiteit ervaren worden en gaat hij op ongeveer 80-90% uit."
http://www.ledgloeilamp.nl/weblog/technische-led-artikelen/dimmen-van-led-verlichting-deel-2-wat-is-er-voor-nodig/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst is het zeker mogelijk om LEDs te dimmen. Daar is geen twijfel over mogelijk. Het is de elektronica in de lamp of armatuur waar deze LEDs inzitten die bepaalt of en hoe deze gedimd kan worden. waarom plak je het eerste deel er niet bij??
escape
13 jaar geleden
Als je goed zou lezen, zou je ook lezen dat het dan niet gaat om 230 lampen.
escape
13 jaar geleden
En toen werd het stil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op jou onzin ga ik niet meer in
jij vind je zo geweldig
en je mint maar een eind weg
escape
13 jaar geleden
Het zou meer helpen als je inging op waarover het gaat.
Een dimbare 230 volt ledlamp. Ik hoor in dat opzicht niet veel.
Uiteindelijk is ook hier goedkoop,duurkoop! Ga eens na hoe lang je met spaar of,beter nog, LED lampen doet,als je dat afzet tegen gloeilampen. Per saldo zijn lED lampen dus goedkoper, ook al is het in 1e instantie een forse uitgave.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dimbare spaarlampen zijn in aanschaf misschien duur(der), maar je kunt zelf bepalen hoeveel stroom ze 'vreten' er zit toch een dimmer op!

Als ik jou was zou ik gewoon de goeie dim-spaarlampen kopen, want in velen gevallen is het duurkoop, met een goedkopere lamp...