Welke kast is makkelijk met kleding ed op ruimen?

Mijn kind en ik zijn allebei niet zo goed met opruimen. Mijn zoon gaat nog verder en heeft alle spullen die hij meteen wil pakken gewoon op de bank liggen of op de vloer. Ik zoek naar een garderobekast met laden. Mag niet te diep zijn omdat het tweede achterste stapeltje dan niet te zien is. Een systeem dat zichbaar is enwaarbij hij effiecient op kan ruimen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Voor mijn dochter gebruikte ik jaren een boekenkast voor kleding!
Zéér overzichtelijk, omdat er maar één stapel in de diepte past.

Ik weet niet je budget, maar boekenkasten met lades of lades voor boekenkasten zijn wel te vinden, maar dìt is goedkoper EN misschien vind je het nog gemakkelijker ook:
Bakken of mandjes op de planken waar je laden had gewild.

Zo had ik voor mijn dochter vier kistjes van hout op de onderste twee planken staan. Perfect voor ondergoed en sokken, maar je kan er natuurlijk ook nog meer bakken bij doen voor korte broeken en dergelijke.

Precies eenzelfde boekenkast gebruik ik voor het speelgoed. Met dezelfde bakken, dus het oogt nog als één geheel ook. Ideaal met spelen en opruimen, want de bak gaat gewoon met je kind mee en zet je zó weer in de kast.

Ikea heeft bijvoorbeeld de Billy-boekenkast. Desgewenst zelfs met kastdeuren. Er zijn divserse soorten manden en bakken die speciaal op maat zijn gemaakt om in de kast te passen. Zelf ben ik fan van de Samla-bakken. Het kleinste formaat past ìn de kast, maar de grotere bak kun je eventueel ook òp de kast zetten. Doorzichtige of uni variant.