waarom gebruiken ze in sommige landen lijm om muizen/dieren mee te vangen ipv vallen/ gif?

zou het goedkoper zijn? Ik vond het erg triest om te zien dat de beestjes niet meteen dood waren en de mensen ze zo in de kliko gooien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Rieneke1
11 jaar geleden
wat dacht je van de uilen die op de muizen afkomen, en op hun beurt weer vast komen te zitten?
afschuwelijk en barbaars.

Het beste antwoord

Met gif weet je niet waar je rat gebleven is. Sommige merken beloven dat het beest uitdroogt, maar dan nog is het geen fris idee dat er een dode rat ergens onder je bed of achterin je keukenkastje ligt.
Met lijm weet je wat je gevangen hebt. De meeste mensen doen het stuk hout met lijm en rat in een emmer water zodat ie snel dood gaat.
Het minst dieronvriendelijke systeem is denk ik een echte val die een soort guillotine effect geeft (klap in de nek en dood is 't ie.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wet- en Regelgeving verbiedt het gebruik van gif ivm gezondheidsrisico. Dat kan dus per land verschillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijm is vaak goedkoper dan gif. Denk maar aan arme landen waar mensen lijm kopen om high te worden. Omdat dit goed koop is en ook giftig. Dus ik denk daarom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een muizenval is goedkoper en als je er ene gevangen hebt en je houd van dieren kan je ze ook ergens anders uitzeten met muizenlijm lijd het dier veel mee is niet diervriendelijk en het is ook verboden in nederland