wij willen een inloopdouche. Heeft iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, kijk, niet aan gedacht. Bedankt

Het beste antwoord

Wij hebben thuis een inloop douche laten installeren, en zijn er erg blij mee.
Het enige dat eerst aangepast moest worden was een klein randje toevoegen, want het water liep de rest van de badkamer in :P

Het bevalt verder goed, na het douchen heb je even een beetje werk om de vloer droog te maken met een trekker, en het glas afnemen om vlekken op het glas te voorkomen, maar je hebt heerlijk de ruimte tijdens het douchen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, we gaan morgen kijken, dus goeie tip

Andere antwoorden (4)

Om even wat voor en nadelen op een rijtje te zetten :) :

Voordelen:
- Meer comfort.
- Je badkamer ligt niet helemaal blank na het douchen.
- Meer plaats als je je kleine kinderen wil wassen.
- Mooier & minder ingesloten gevoel.

Nadelen:
- Mogelijk meer natte vloer bij slecht ontwerp of kleinere inloopdouche.
- Je moet de tegels wel droogmaken met een trekker.
- Schermen schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben ook een inloopdouche en ik zou niets anders meer willen.
Onze douche zit achter een betegelde muur en het vervelende glazen poetsen is afgelopen.
Ik zie geen nadelen, de vloer loopt goed af en met de trekker zijn de muren en de vloer zo weer droog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een huis uit de jaren 70 en daar heeft nooit iets anders in gezeten dan wat men tegenwoordig een "inloopdouche"noemt.
Dat is dus een douche, zonder douchebak, maar met een afvoerputje in de vloer.
De vloer moet dus goed aflopen naar dat putje.

Wel hebben we er aan een kant een betegeld muurtje langs gezet.
Ik moet er niet aan denken dat ik iedere keer een glazen wand ofzo zou moeten droog maken met een trekker.
Ik heb er ook gewoon een douchegordijn voor, want ook vloertegels drogen met een trekker na iedere douche zie ik helemaal niet zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook een inwandel douchje. ik zou als ik jou was een brede afvoergoot installeren ik heb een klein putje van 7x7 ofzo maar dat is niet echt makkelijk. ik weet dat er afvoerputjes van 1 meter zijn.

verder zie ik weinig nadelen. mischien wat meer vocht in de doucheruimte.