Kakkerlak(ken) tegenkomen in tas en kamer wat nu?

Ik kwam twee weken terug in mijn slaapkamer een kakkerlak tegen en vandaag zojuist uit mijn tas... gekropen en liep op de grond. Zojuist dood gemaakt met slipper en daarna weggegooid naar buiten.

Wat moet ik nu doen. Mijn ouders willen geen ongediertebestrijding inschakelen, omdat ze het overdreven vinden..

Het betreft alleen slaapkamer. Wat moet ik nu doen om mijn kamer ultiem en grondig schoon te houden en al die beesten (als die aanwezig zijn of eieren) uit te roeien en wat ik moet doen...???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien niemand het aangeeft zal ik het maar doen; kakkerlakken moet je juist NIET kapottrappen, dan komen alle eitjes los en vorm je zelf een plaag. Pak de kakkerlakken op (een glaasje en papier eronder schuive) en laat ze op een goede afstand vrij. Aangezien je er al 1 of 2 hebt doodgetrapt ( in twee huizen nog wel) raad ik je echt aan contact op te nemen met de ongediertebesrijding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Broodje aap.
Wat denk je dat die kakkerlak met die eitjes doet als je haar niet dood trapt? Inderdaad op een goed verstopt plekje neerleggen. Gewoon doodtrappen, want als je hem wilt vangen ben je toch te laat. Daarna de zooi ff schoonmaken, ook onder je schoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een vervelend feitje over kakkerlakken: waar je er één ziet, zitten er 500 'verstopt' op plaatsen die je niet ziet (in spouwmuren, kelders etc.). De beesten zijn vooral 's nachts actief, en houden van vocht en van etensresten. Laat je ouders deze link maar eens lezen:
http://www.milieucentraal.nl/themas/ongedierte-in-huis-bestrijden/kakkerlakken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er toevallig een bakkerij dicht bij jullie huis, die nog niet zo lang gesloten is? Daar komen vaak kakkerlakken vandaan, je moet dan zeker professionele bestrijders laten komen.
Tip: doe voor je gaat slapen, 10 minuten voor je naar bed gaat het licht aan, dan zoeken ze beschutting, controleer wel even je bed voor je erin kruipt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is helaas geen broodje aap,
hoewel er altijd een eerste kakkerlak is, dus als de vraagsteller heel veel geluk heeft was dat degene die onder haar slipper is gekomen.

Antwoorden (4)

De "Vegas roach trap". Deze bestaat eenvoudigweg uit een glazen pot met nauwere opening (bijvoorbeeld een groentepot), gedeeltelijk gevuld met koffiedik (en eventueel water). De buitenkant van de pot kan desnoods worden bedekt met ruw plakband, zodat de kakkerlakken makkelijker naar binnen kunnen klimmen. De "Vegas roach trap" is in zoverre insectvriendelijk, dat andere insecten niet aangetrokken worden. In kassen en op andere plaatsen met veel planten wordt tegenwoordig gebruikgemaakt van het kakkerlakkenlokdoosje
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ben ik niet van plan eerlijk gezegd... Het idee, dat ik dan slaap en dan volgende dag wakker wordt en dat allemaal zie in 1 pot... Helpt grondig schoonmaken niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel, dat helpt ook. Al het eetbare goed afsluiten zal ook helpen. Maar kakkerlakken seksen er op los. Het kan dus al snel een plaag worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
godsamme zeg, wat nu...????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik maak me zwaar zorgen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha... Je moet ze echt doodmaken. Met schoonmaken alleen ben je er niet. Al het eetbare van je slaapkamer is al een goeie start. Weet je zeker dat het geen flauwe grap is van iemand?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze houden niet van kou. Wel van eten (hetzelfde als jou), donkere hoekjes en warmte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geen grap.. Ik maak me echt zorgen...
ey ik maak me zorgen... Ik kan niet slapen... Uit angst dat ze komen...... Wat moet ik nu doen ik maak me extreem zorgen... Hoe moet ik mijn kamer schoonhouden, heb je schoonmaaktips of reinigtips?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Morgen met een emmertje sop door je kamer. Alles even van de muur, al het eetbare verwijderen en daarna goed stofzuigen en ook in de hoekjes. Als je geen levende of dooie kakkerlakken tegenkomt, dan ziet het er goed uit voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat als ik ze tegenkom...? Ik poep echt in mijn broek nu...... Ik zit hier te trillen en shaken. Ik meen dit echt.. Ik ben 14 jaar. Ik ben nu logeren bij mijn oma en opa en trof het daar in mijn tas, ben dus pas eind van het weekend weer in mijn kamer.. dus wat zal ik tot die tijd doen? En als ik gelijk binnenkom, kan je een stappenplan van hoe ik mijn kamer het beste kan schoonhouden om kakkerlakken te voorkomen en te bestrijden? En wat als ik na het ultieme schoonmaakplan van jou nog eentje tegenkom wat dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of je dicht bij huis woont, maar misschien dat je de val morgen thuis kunt klaarzetten? Dan hebben de beestjes 1,5 dag de tijd om er in te kruipen. Laat je vader dan controleren of er wat in zit. Dan hoef jij het niet te zien. En verder gewoon het voor kakkerlakken niet leuk maken. Hierboven staat al wat ze wel en niet leuk vinden. Gelukkig kun je nu veilig slapen!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Veilig slapen? Je komt dat ding in je tas tegen bij opa en oma? Dus hun huis is nu ook besmet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ergens gelezen, als je gewoon goed schoonmaakt en de kakkerlak doodtrapt of dergelijke en dan weggooit dat het wel klaar is.. ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En? Hoe is het afgelopen?
Ten eerste je kamer goed opruimen. Alles weghalen en kijken of er gaten in de muren zitten. Zo ja, met purschuim oid dichten. Dan al je spullen van onder tot boven nakijken, en als er geen kakkerlak in, op, of onder zit, terug plaatsen in je kamer. Houd alles vervolgens goed schoon en netjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wilt u kakkerlakken vangen, leg dan een vochtige dweil ’s nachts op de keukenvloer. De insecten kruipen eronder en u kunt ze doodtrappen. Zo kunt u de aantallen kakkerlakken terugbrengen, maar een afdoende bestrijding geeft het niet.

Wat u ook kunt doen is een bakje water neerzetten met wat olie erin. De kakkerlakken worden aangetrokken door het water en verdrinken vervolgens in de vloeistof. In plaats van water met olie kunt u ook een schaaltje neerzetten met een mengsel van gipspoeder en poedersuiker. Het gips klontert als het in aanraking komt met vocht, en dat overleven de kakkerlakken niet .

Kakkerlakken zijn ook met lijmvallen te vangen. Dat zijn kartonnen doosjes met een lijmplankje of een vel met lokstof erin. Zet de lijmval neer op plaatsen waar kakkerlakken graag verblijven, zoals achter koelkasten, onderin gootsteenkastjes en bij elektrische apparatuur. Als u de lijmvallen goed plaatst kunt u hiermee een beginnende plaag tegengaan zonder gif te gebruiken. Blijven er kakkerlakken komen, dan is professionele bestrijding nodig.

Weet je zeker dat het een kakkerlak is?
Op onderstaande bron zie je een plaatje van de kakkerlak en nog eventueel meer tips.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kakkerlakken kan je alleen maar bestrijden door een speciale firma te laten komen, want alle kieren, plinten en scharnieren moeten ingespoten worden, je moet alles goed proper houden en zeker geen kakkerlakken doodtrappen met je schoenen want dan hangen er eitjes aan je schoenen van onder en die verspreid je dan weer.bij mijn ouders hadden ze het vorig jaar ook en ze hebben zo'n firma laten komen maar als je op een appartement woont moet gans de blok gedaan worden, dus elk appartement in die blok anders komen ze iedere keer terug.En zeker geen eten of vloeistoffen, olie enz. laten staan want daar komen ze naartoe, vooral 's nachts.Niet te lang wachten voor zo'n firma te laten komen want een kakkerlak zet zich héél vlug verder.