Kakkerlak(ken) tegenkomen in tas en kamer wat nu?

Ik kwam twee weken terug in mijn slaapkamer een kakkerlak tegen en vandaag zojuist uit mijn tas... gekropen en liep op de grond. Zojuist dood gemaakt met slipper en daarna weggegooid naar buiten.

Wat moet ik nu doen. Mijn ouders willen geen ongediertebestrijding inschakelen, omdat ze het overdreven vinden..

Het betreft alleen slaapkamer. Wat moet ik nu doen om mijn kamer ultiem en grondig schoon te houden en al die beesten (als die aanwezig zijn of eieren) uit te roeien en wat ik moet doen...???

Weet jij het antwoord?

/2500

De "Vegas roach trap". Deze bestaat eenvoudigweg uit een glazen pot met nauwere opening (bijvoorbeeld een groentepot), gedeeltelijk gevuld met koffiedik (en eventueel water). De buitenkant van de pot kan desnoods worden bedekt met ruw plakband, zodat de kakkerlakken makkelijker naar binnen kunnen klimmen. De "Vegas roach trap" is in zoverre insectvriendelijk, dat andere insecten niet aangetrokken worden. In kassen en op andere plaatsen met veel planten wordt tegenwoordig gebruikgemaakt van het kakkerlakkenlokdoosje

Bronnen:
wiki

Ten eerste je kamer goed opruimen. Alles weghalen en kijken of er gaten in de muren zitten. Zo ja, met purschuim oid dichten. Dan al je spullen van onder tot boven nakijken, en als er geen kakkerlak in, op, of onder zit, terug plaatsen in je kamer. Houd alles vervolgens goed schoon en netjes.

Wilt u kakkerlakken vangen, leg dan een vochtige dweil ’s nachts op de keukenvloer. De insecten kruipen eronder en u kunt ze doodtrappen. Zo kunt u de aantallen kakkerlakken terugbrengen, maar een afdoende bestrijding geeft het niet. Wat u ook kunt doen is een bakje water neerzetten met wat olie erin. De kakkerlakken worden aangetrokken door het water en verdrinken vervolgens in de vloeistof. In plaats van water met olie kunt u ook een schaaltje neerzetten met een mengsel van gipspoeder en poedersuiker. Het gips klontert als het in aanraking komt met vocht, en dat overleven de kakkerlakken niet . Kakkerlakken zijn ook met lijmvallen te vangen. Dat zijn kartonnen doosjes met een lijmplankje of een vel met lokstof erin. Zet de lijmval neer op plaatsen waar kakkerlakken graag verblijven, zoals achter koelkasten, onderin gootsteenkastjes en bij elektrische apparatuur. Als u de lijmvallen goed plaatst kunt u hiermee een beginnende plaag tegengaan zonder gif te gebruiken. Blijven er kakkerlakken komen, dan is professionele bestrijding nodig. Weet je zeker dat het een kakkerlak is? Op onderstaande bron zie je een plaatje van de kakkerlak en nog eventueel meer tips.

Bronnen:
http://www.milieucentraal.nl/themas/ongedi...

kakkerlakken kan je alleen maar bestrijden door een speciale firma te laten komen, want alle kieren, plinten en scharnieren moeten ingespoten worden, je moet alles goed proper houden en zeker geen kakkerlakken doodtrappen met je schoenen want dan hangen er eitjes aan je schoenen van onder en die verspreid je dan weer.bij mijn ouders hadden ze het vorig jaar ook en ze hebben zo'n firma laten komen maar als je op een appartement woont moet gans de blok gedaan worden, dus elk appartement in die blok anders komen ze iedere keer terug.En zeker geen eten of vloeistoffen, olie enz. laten staan want daar komen ze naartoe, vooral 's nachts.Niet te lang wachten voor zo'n firma te laten komen want een kakkerlak zet zich héél vlug verder.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100