hoe verjagen wij een steenmarter?

Wij hebben een steenmarter zitten in de tussenruimte van ons (slaapkamer) plafond en de zoldervloer, nu zagen wij onderstaande (link) apparaatje.
http://www.steenmarterverjagen.nl/marter-verjagen-in-huis.html
moet dit apparaatje in de tussenruimte geplaatst worden of gewoon op zolder en bereikt het geluid de tussenruimte gewoon als het op zolder ligt?

groeten,
Richard

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Het beste antwoord

Er is 1 deskundige in ons land op het gebied van steenmarters en dat is Han Brinkcate, zie Google en Man bij hond. Heeft ons zeer goed advies gegeven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zie in de advertentie duidelijk staan dat het geluid niet door wanden en muren gaat. In dat geval zul je het apparaatje dus in de tussenruimte moeten plaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit apparaatje werkt op 12 kHz, dat is een frequentie die ook binnen ons menselijk gehoorgebied ligt.
Als het al werkt zet je maar schrap want ik denk dat uzelf eerst gaat lopen. Spaar uw geld.
Er bestaat wel een spray waar u ze mee kan verjagen.
Als het nog een jong is probeer hem dan te lokken met voedsel in een kooi om ratten te vangen.
Een probaat middel is natuurlijk ook zijn ingang dicht te maken want hij gaat geregeld weg om voedsel te zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Steenmarters zijn beschermde dieren zoals ook uitgewerkt is bij het Wetgeving. Verjagen van de steenmarter, vangen of zelf doden van de steenmarter is verboden. Uit de literatuur blijkt bovendien dat middelen of apparaten die claimen steenmarters te verjagen slechts tijdelijk (of helemaal niet) werken tegen steenmarters. Als u namelijk al een steenmarter in huis heeft dan werken geluiden en geuren slechts tijdelijk. Na verloop van tijd kan de marter weer terugkeren. En mocht de steenmarter dood gaan, dan is de kans groot dat een andere marter het territorium overneemt. Als u een steenmarter in uw huis hebt, neem dan contact op met uw gemeente of een erkend gespecialiseerd bedrijf.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.desteenmarter.nl/verjagen.html