Wat doe je tegen het constant schetterende geluid van een merel die blijkbaar zijn nest wil verdedigen?

Ik heb er weinig verstand van maar volgens mij is het het mannetje dat zijn nest verdedigd tegen in zijn ogen vijandige zaken. De boom staat tegenover onze flat en het gekwetter begint in de ochtend tot in de late uurtjes. Het is een nogal druk bezocht plein dus de merel kan maar geen rust vinden maar wij ook niet!. Is hier iets tegen te doen behalve het beestje uit de boom schieten?? Wordt na een kleiene week een beetje moe van dat hoge irritante geluid van dat lieve beestje. ( voor het geval dat mensen denken dat ik het lieve beestje iets aan ga doen, uiteraard is het beestje uit de boom schieten een gebbetje))

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
13.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geluidsoverlast door de natuur zelf, kan je echt niets tegen doen, vogels, storm en onweer, zullen altijd blijven.
Het accepteren is hier de oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is echt de alarmroep. Meestal veroorzaakt door mensen die hun katten in het voorjaar 's nachts buiten laten rondlopen.
Zo'n beest (de merel, natuurlijk) kan er niks aan doen, het is zijn instinct.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het hele plein afzetten met hekken tot de vogeltjes uitgevlogen zijn. krijgt meneer merel ook wat rust ;-)

Het beste antwoord

Heb er zelf ook last van gehad. Ik kon het beest wel wurgen omdat íe om 4 uur 's ochtends begon. Vooral als het warm is en een raam open heb staan word je gillend gek.
Enige remedie is even doorbijten. Binnen een paar weken zijn de eitjes uit en vliegen ze uit. Of gewoon je raam dicht :)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat hebben wij ook in onze tuin.
Maar alleen als de kat van de buren te dicht bij het nest komt.
Wacht totdat de jongen zijn uitgevlogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
onze merel reageert direct op onze katten. maar als wijzelf in de tuin zijn of de konijnen, interesseert het hem niet.
Gewoon uitzitten....

;>)

Succes..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, wat moet je nou doen met natuurlijke geluiden die de mens niet bevallen? Als er een bouwvakker elke dag om 6 uur begint met boren, kun je daarover klagen, maar niet over merels. Oordopjes kopen wellicht? Of het raam dichtdoen? Anders er maar proberen aan te wennen, beesten wegschieten lijkt me inderdaad geen verstandig idee. En meer kun je niet doen, hoe vervelend het ook voor je is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vogeltjes komen vaak het jaar erna terug, dus als de jonge uit zijn, gelijk het nestje weghalen.. anders heb je het volgend jaar weer..