Hoe lang duurt het voor paprikazaad opkomt?

Op 15 maart heb ik in 2 verschillende bloempotten tomaat en paprika gezaaid. De tomaat is opgekomen maar de paprika niet. Gaat dat nog gebeuren of moet ik het maar vergeten en daar iets anders zaaien? En wanneere moet ik die tomatenplantjes uitdunnen? ze zijn nu twee cm hoog.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De eerste twee blaadjes van de tomaat zijn de kiemblaadjes. Dan nooit verplanten. Wat later komen de echte blaadjes er bij, dus bij 4 blaadjes kan je verspenen ( verplanten) in een potje. Maar bij een tomaat, kan je best wachten tot 6 blaadjes, ze zijn dan beter hanteerbaar en de tomaat kan daar goed tegen. Paprika, komen veel minder snel op dan tomaten, dus nog maar even wachten. Even een tip, koop een klein broeikasje met vloerverwarming, op een tuincentrum. je kunt de temperatuur instellen, er zijn er al zo groot als een laptop. In zo een kasje, lukt gewoon alles er zit een kap over heen voor de juiste luchtvochtigheid ( regelbaar) Paprika moet een kiemtemperatuur hebben van tussen de 23 en 25 graden, na het verspenen wat lager, kamertemperatuur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100