Kan je een radiator die op stadsverwarming werkt makkelijk omhangen?

Ik heb nog nooit zo'n situatie bij de hand gehad maar ik verwacht dat het hetzelfde werkt als bij een eigen ketel maar dan met een warmtewisselaar? Help me even uit de droom en waar moet ik rekening mee houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.6K

Het beste antwoord

Ik heb een blok verwarming in mijn flat (dat is geloof ik net zo iets als stadsverwarming). Als ik daar zelf een verwarming tussenuit sloop, heb ik ongeveer 20.000 liter water in mijn flat liggen, van alle andere verwarmingen in de 64 flats. Ik heb geen afsluiter in mijn flat.

Het onderhoud bij ons word door firma linthorst gedaan...oplichters...100 euro voor het herstel van een lekkende kraan, 1 klap met een waterpomptang, en 5 minuten tijd.

Ik heb ze gevraagd wat ik moet doen als ik een verwarming wil verwijderen. Zij zeiden dat als er een nieuwe verwarming tussen moet, of 1 eruit, dan bevriezen ze de leidingen, zodat ze alleen de leidingen in mijn flat hoeven leeg te tappen, en niet het hele systeem.

Misschien dat dit met stadsverwarming anders is, maar vraag dat na! Want anders heb je me een schade in huis waar je ziek van word, en ik denk dat je dan niet naar je verzekering hoeft te gaan.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een wat jolige uiteenzetting maar wel een waar je wat aan hebt. bedankt.

Andere antwoorden (2)

Je zult de water toevoer moeten afsluiten en dan het water er uit moeten laten lopen. daarna kan je hem om hangen. Water weer er op en ontluchten.
ronron1212
12 jaar geleden
Bij een lekkage moet er toch een mogelijkheid zijn de toevoer van het warme water af te sluiten, ze kunnen dan toch niet het hele systeem plat leggen .
Dus moet er ergens in of bij jouw huis een afsluiter zitten.
Je zal eerst eens goed gaan informeren, wat je nu precies moet/ kan doen.
Bij een kraan moet ook een aftap kraan zitten, om het water af te tappen.
Daarna kan je aan het werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
- is weer langs geweest :-S + ter compensatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja, kinderwerk. ;-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het geen je schrijft klinkt intelligent maar je zegt eigenlijk niets. Uit de vraagstelling kan je al opmaken dat ik weet waar ik over praat maar ik wil de valkuilen weten.