Mijn huurhuis heeft geen renovatie gehad in het verleden mag ik dit opnieuw aanvragen?

Ik ben in dit huurhuis vorig jaar komen wonen en na een maand hoorde ik van de buren dat ze een ventilatiesysteem in hun huis hebben ook hoorde ik dat ze op de eerste verdieping een wc hebben en een nieuwe douche. Dit was mij onbekend toen ik in dit huis kwam wonen dat er een renovatie is geweest. Bij navraag bij de woningstichting kwam ik erachter dat de vorige bewoners niet meegingen in de renovatie ivm de verhoging huur en dat alles zo is gebleven zoals het was. Als ik dit eerder had geweten had ik gereageerd op een woning die wel gerenoveerd was geweest. Wat kan ik nu doen? kan ik alsnog een aanvraag indienen dat dit gaat gebeuren of moet ik de rest van de tijd dat ik hier woon het met het oude doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vragen staat altijd vrij, maar ik betwijfel of ze u de renovatie nog aan gaan bieden. Vaak doen woonstichtingen vele huizen tegelijkertijd waardoor de kosten relatief laag zijn. Apart een project opstarten kost vaak meer.

Antwoorden (2)

Vragen kan altijd. Als de woningstichting dit voor je wil doen moet je er wel rekening mee houden dat je een huurverhoging krijgt. Het is niet zo dat de woningstichting verplicht is dit uit te laten voeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt het huis geaccepteerd zoals het was en dus zit je aan die situatie vast. Stel dat de verhuurder - in deze tijden!- bereid zou zijn te renoveren, dan moet je waarschijnlijk het pand een tijdje verlaten en daarna kan de huur behoorlijk omhoog gaan!
Vragen staat vrij maar weet watje je op de hals haalt.
Zelf moet je bepalen of je die overlast aankunt en of het niet beter is wellicht tzt te verhuizen. De verhuurder is in elk geval nergens toe verplicht.