Wat kost een (nieuwe?) machine waarmee men perfecte cirkels uit metaal kan snijden?

Diameter instelbaar.
Metaal hooguit zo'n 2mm. dik.
De schijven die uit de machine rollen moeten mooi vlak blijven (dat ze dus niet een beetje ombuigen tijdens het snijden).
Een (programmeerbare) waterjet kan misschien ook, maar dat lijkt me wat erg veel te duur :).

Met een slijptol kan het ook, maar zal het niet ècht perfect mooi rond worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Je zoekt dus een soort pers."
Ik weet niet wat ik exact zoek, want ik heb geen verstand van zulke machines. Wat ik zoek, is vnl. de 'goedkoopste oplossing'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is de diameter van de schijfjes?
bamibal
12 jaar geleden
Je gaat zeker zelfstandig de gulden herinvoeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bamihap:
Heeft geen zin; niemand zal ze accepteren :).

Het beste antwoord

ik zou ze laten maken bij een bedrijf waar ze een waterjet machine hebben. dan zijn ze perfect rond en vlak. en als je eerst een prijs aanvraag, zal je zien dat de prijs nog best mee valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's me nèt even te duur... ;)
kan je niet gewoon een gatenboren set nemen van HSS-Bi metaal. Of gewoon de gewenste gatenboor met houder voor in je boormachine. Dat is nog niet zo prijzig. Alleen heb je in het midden van het staal een boorgat zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een complete set kost ongeveer 200 euro. Maar een losse boor en houder al rond de 20 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een gat in het midden van het metaal zaken, een plankje van de straal van je cirkel erop schroeven. Dan met een automatische metaal zaag langs het plankje zagen. en het plankje meedraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm... Fotootje?