Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat al mijn planten op het balkon dood gaan? Ik geef ze regelmatig water, maar ook niet te veel, en ze staan in half zon/schaduw.

Het zijn trouwens, lavendel, en nog 2 vaste planten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

De lavendel in mijn tuin is ook uitgebloeid nu, dus dat is niet zo gek, wat voor planten zijn die andere?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lavendelis winterhard tot -15°C. Ze heeft een vochtige, goed doorlatende grond nodig, warmte en halfschaduw of zon. Ze heeft een hekel aan zware, natte grond en vochtige lucht.

Verzorging van lavendel

Lavendel snoei je best twee keer per jaar:

Opschiksnoei - Van augustus tot oktober mag je uitgebloeide aren of uitspringende takken wegknippen. Snoei niet te veel want anders is de plant niet meer tegen vorst bestand.
Lentesnoei - Na de strengste vorst, vanaf half maart tot begin april, mag je nog eens snoeien. Let erop dat je voldoende jonge twijgjes overhoudt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien te hard op geregend?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben ze nog voldoende tuinaarde? Beetje bijmesten kan helpen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
In de maand juli is er zeer veel regen gevallen, tevens was het erg koel.
Mogelijk heb je waterdichte potten, of schotels onder de potten die weken lang met water hebben gestaan.
Dan ontstaat er wortelrot en gaan de planten slap hangen, omdat de dode verrotte wortels geen water meer kunnen opnemen.
Als reactie hierop, gaan mensen dan vaak water geven en dat is dan het einde van de planten.

Ook mogelijk is dat je toch te veel water hebt gegeven, dan gebeurd het zelfde.
je moet je afvragen waarom je een balkonplant water geeft, dat hoor je alleen te doen als het echt nodig is!!!!
Niet omdat het weer tijd is om water te geven, dus geef maar weer een scheut.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding