Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een Boommarter ook een beschermde diersoort?

In mijn tuin rende net een Boommarter en nu weet ik dat een Steenmarter beschermd is. Is een Boommarter dit ook?
En is hij net zo schadelijk als een Steenmarter?, dan denk ik aan autokabels doorbijten enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, de boommarter staat op de lijst met beschermde diersoorten, net als zijn neefje de steenmarter.

In tegenstelling tot de steenmarter is de boommarter geen risico voor de kabels van je auto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus hij is voor mens, spullen en omgeving niet schadelijk?
Komt hij ook binnen in schuur of huis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een boommarter blijft het liefst in het bos, een steenmarter prefereert gebouwen (en auto's)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C4th, dankjewel, een hele geruststelling. Dan mag hij vaker langskomen, als hij tenminste de eekhoorns met rust laat.
Onze buren missen af en toe een kip, ik denk dat ik de dader nu wel heb gezien.
+je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook een vos zijn die de kippen pakt,zijn minder schuw dan boommarter.De vos komt wel eens op bezoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mhofman, de boommarter ook, maar meestal kun je hem zien in de zomer. Een vos hebben we hier nog niet gezien, in onze tuin dan he!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was de enige die dat van de kabels erbij had gezet, Dankjewel.

Andere antwoorden (2)

Ja


In principe is elk in de natuur van Nederland levend dier een beschermd dier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dat zullen de wilde eenden, hazen. ratten, muskusratten en fazanten fijn vinden om te horen ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een muskusrat is niet beschermd omdat het geen inheems dier is, de wilde eend en hazen weer wel, deze mogen ook alleen gejaagd worden tijdens de jachtperiode door een persoon met een jachtacte. Ratten en dan specifiek de bruine en de zwarte zijn niet beschermd en mogen door elkeen gedood worden net zoals de huismuis.
Het beestje is beschermd,en je hebt genoeg bomen ed bij en om je tuin ,toch nog ergens goed voor HAAA,niets aan he buitenuit wonen.Altijd wat en dit is een mooie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten wonen, heerlijk en het beest was prachtig om te zien, jammer dat hij haast had. Kon geen foto maken. En nu maar hopen dat hij niet alle eekhoorns als diner ziet, want die vind ik wel leuker.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding