Is het mogelijk half uitgedroogde ballpoints weer aan de gang te krijgen?

Als ik op een stuk karton kras doen ze het even maar stoppen er direct weer mee. Ze zijn al oud en goedkoop.

14 jaar geleden
in: Wonen
16.5K

Antwoorden (12)

Ik heb geleerd dat het een beetje kan helpen door het puntje een beetje nat te maken, of als je erbij kan, een druppeltje water in het staafje met de inkt te doen.

Dit werkt echter alleen als er daadwerkelijk nog inkt in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het staafje even onder een warme kraan houden. Natuurlijk met je vinger op het staafje zodat er geen water inloopt. Na een minuutje zal ie het wel weer doen. Maar.... Misschien heb je nu een lekkende ballpoint die je kleding o.i.d. besmeurd. Wat is het je waard. Had vroeger een collega die haar haar opstak met balpoints Dit ter uiterlijke verfraaiing. Maar ze had er altijd een bij de hand.
Maar zowel goedkope als dure ballpoints moet je liever niet meer aan de gang zien te krijgen of daarna gelijk weggooien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook proberen de pen een tijdje onder de warmwaterkraan te houden. Dat maakt de dikke inkt wellicht weer wat soepeler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die zijn waarschijnlijk ingedroogd, en als ze toch oud en goedkoop zijn, kun je ze beter vervangen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrijf even op LEER, leer heeft de grootste weerstand voor zo´n klein balletje, waar de naam vandaan komt, ballpoint...

Dus schrijf wat op echt leer... 10 tegen 1 dat de pen weer goed gaat schrijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je al geprobeert om het kogeltje te verwarmen met warm water en dan onder op je schoenzool krassen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt waarschijnlijk beter nieuwe pennen kopen. Goedkope meuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even boven de vlam van een gas aansteker houden wil ook wel eens helpen om de pen weer ' gangbaar' te krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg de hele rits pennen op de warme radiator. Na een paar uur zullen de meesten weer schrijven.
Die enkelen die het dan ook niet doen, kun je afschrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even krassen op de zool van je schoen helpt meestal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had ooit een oude leraar voor de klas staan die dan met zijn aansteker even de punt verwarmde. vervolgens schreef de balpen weer als nooit tevoren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even op een rubberen schoenzool krassen.
Bronnen: