Wat zijn dit voor kleine rode beestjes?

Ze zitten vooral veelvuldig op en in de container, ze zijn heel klein en rood(roodbruin). Soms zitten ze ook in de buurt van de cavia's (bij groente e.d.)
Ik heb geprobeerd foto's ervan te maken, maar je ziet ze niet duidelijk omdat ze zo heel klein zijn. Een foto zou ik wel herkennen.

Weet iemand wat dit zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
5.8K
Amadea
13 jaar geleden
Dezelfde als http://www.goeievraag.nl/vraag/beestjes.68461 ? Dan is het fluweelmijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zien ze er een beetje uit als spinnetjes? Ik weet helaas niet hoe ze heten maar je ziet ze heel veel.

Antwoorden (2)

Volgens mij zijn het op zijn Frans Aoutats. Ze bijten en het doet pijn, maar hoe ze in een vuilcontainer terecht komen is voor mij een raadsel. Maar ja, allerlei dieren doen het goed in de stad. Waarom ik vanuit mijn balkon zwermen halsbandparkieten zie is mij ook een raadsel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aoutats zijn niet veel groter (f zelfs niet) dan mieren.
In Duitsland heten ze Laufmilbe
Latijn: Trombicula autumnalis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mijt oogst is een soort mijt van de familie Trombiculidae. De larven leven parasitically; ze voornamelijk infecteren Muizen, maar ook honden, katten en andere zoog dieren, inclusief de mens.
De larven zijn meestal oranje of rood van kleur met slechts zes poten, maar acht poten nimf fase ontwikkelen. De larven worden slechts maximaal 0,3 millimeter in omvang.

Ze hebben een brede achterplaat en twee dubbele ogen. De volwassen mijten zijn ongeveer 2 millimeter in omvang.
De eieren zijn gelegd op gras. Na het uitkomen klimmen de larven gras in 5 max. 20 cm hoog en wachten op een mogelijke host, waar ze zeer snel gaan.

Met hun mond boor gereedschap, ze gesneden in de huid en naar de onderliggende huid lagen speeksel afscheiden. Ze voeden op de huid en lymfe-cel. Slechts zelden een capillair bloed pijn en neem het op. Na het zuigen, die duurt enkele uren, kunnen vallen en de ontwikkeling van meer dan drie fasen van de nimf aan volwassen mijt