Appartementje terug huren / krijgen,kan dit??

Beste mensen van Goeievraag.nl, ik heb in Almere gewoont bij een zorg instelling die bij een woning coperatie appartementjes huurt, maar het ging er niet goed en ik ben daardoor veel alcohol gaan drinken (drank probleem ontwikkeld) hierdoor zijn mijn ouders (ik ben 22) op zoek gegaan naar iets anders omdat ik ''instellings moe'' blijk te zijn (heb een vorm van autisme) nu is het zo dat ik nu in Arnhem woon bij een woning coperatie die mij niet begeleiden maar ik heb hier 1 maatschappelijk werker die mij met dingetjes helpt. maar nu is het zo 2 weken voordat ik naar Arnhem ging had ik me bedacht om het appartementje in Almere te gaan huren bij de woning coperatie waar de zorg instelling het bij huurde, maar het probleem is ik had bij de woning coperatie al handtekeningen gezet dat hun een woning gingen zoeken voor me, en vorige week kreeg ik te horen dat ze iets gevonden hebben en zit dus nu in me nieuwe appartementje in Arnhem maar ik was smoorverliefd op me oude in Almere en ik WIL hem graag terug huren.

dus het volgende:

- huur stop zetten bij verhuurder in Arnhem (de nieuwe woonplek dus)
- me oude appartementje terug huren maar NIET via die zorg instelling.
- me oude appartementje dus huren bij de verhuurder die ook aan die instelling verhuurt.

KAN DIT??

Mvg,

Sten.

p.s: was nogal gehecht aan me oude appartementje in Almere, de nieuwe vindt ik ook erg mooi maar liefde doorstaat alles he?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Ritsuka
12 jaar geleden
iemand anders woont daar toch nu? die kun je er toch niet zomaar uitschoppen omdat jij er terug in wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka:
Inderdaad.
VRAGEN kan natuurlijk wel.
Ritsuka
12 jaar geleden
ja, dat kan wel, maar ik denk dat de kans zeer klein is.
Het komt nu eenmaal wel eens voor dat je niet hetgene kunt krijgen dat je graag wilt, zo is het leven nu eenmaal.
Amadea
12 jaar geleden
Arnhem is toch een veel leukere stad dan Almere? Ga je concentreren op al het aangename wat buiten de deur te beleven is, en gebruik het appartement alleen 's avonds en 's nachts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee voorlopig komt er nog niemand in. en gaat ook niet gebeuren de komende tijd. dus ik kan hem hopelijk nog terug krijgen. nee maar in almere had ik ook al me vrienden enzo en me familiie en ik vondt het gewoon een leuk appartementje. en vanwege die instelling moest ik daar weg. klikte niet goed tussen hun en mij.
Ritsuka
12 jaar geleden
ben jij nu de vraagsteller? heb je 2 accounts?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, foutje...
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat moet ik me voorstellen bij het woord 'instellings moe'?

Antwoorden (3)

Je hebt mooie herinneringen aan je vorige appartement en dan is het begrijpelijk dat je er wel eens naar terugverlangt. Maar het zou niet verstandig zijn om opeens alles om te gooien en terug te gaan. Daar moet je goed over nadenken, het eerst bespreken met je ouders en met je maatschappelijk werkster. Kijken wat de mogelijkheden zijn, de voors en de tegens.
Als je dan besluit om terug te gaan naar Almere, is het een weloverwogen stap en dan kun je de woonmaatschappij vragen wat je mogelijkheden zijn om zo'n zelfde appartement te huren. Evt. met hulp van je maatschappelijk werkster.
Je moet nog wennen aan je nieuwe appartement maar het kan zo maar je tweede liefde worden. Dat heeft alleen wat meer tijd nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik het goed begrijp, ben je verhuisd van een appartement met zorg naar een appartement zonder zorg, omdat dat beter voor je zou zijn.
jouw oude appartementje gaat nu verhuurd worden aan iemand die zorg nodig heeft, daar is het voor bestemd.
als jij er nu woonde, zou het een soort van oneigenlijk gebruik zijn.
de zorginstelling heeft de appartementjes in beheer, het lijkt me zinloos buiten de instelling om je vraag bij de woningstichting neer te leggen.

je zit nu maar net in je nieuwe appartement.
geef jezelf wat tijd om rustig te wennen.
wie weet hoe leuk je het nog gaat vinden in arnhem.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Als je niet het appartement van de zorginstelling wilt, zul je je moeten inschrijven bij de woningcoorporatie daar. Bel met hen en je weet of je in aanmerking kunt komen (wachtlijst, inkomenseisen en andere voorwaarden). Het appartement dat de zorginstelling huurt zal waarschijnlijk leeg blijven staan, totdat er een cliënt is die er voor in aanmerking komt.
Als ik jouw verhaal lees, denk ik dat je op langere termijn beter zit in een appartement van de zorginstelling met ambulante begeleiding. Vraag begeleiding van 1of 2 vaste begeleiders waar je vertrouwen in hebt en die verstand van jouw vorm autisme hebben.