Welke spin is dit: geen wielvormig web, maar enorme constructie?

Bij ons in de tuin leeft een spin. Niet al te groot, en daardoor wat mij betreft niet bijzonder. Echter, zijn web is wat mij betreft wel bijzonder: een enorm web met een nest, een horizontaal plateau en veel verticale draden.
De spin is ongeveer 2 cm groot, heeft het citroen-logo op zijn rug en is grijs/bruin van kleur.

Ik voeg een foto bij van spin en web. Ben erg benieuwd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Zit er een soort trechter aan het web? Dan zou het een trechterweb spin kunnen zijn:

http://www.google.com/images?oe=UTF-8&gfns=1&q=trechterspin&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=tiZpTJX4HOSIOKPy1bgF&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCIQsAQwAA&biw=1280&bih=592

Anders zuo het de hangmatweb spin kunnen zijn, hoewel deze meestal klein zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
ik blijf bij de trechterweb spin, en wel de bonte trechterweb spin
http://www.meddonatuurlijkmooi.nl/index.php?pag=58
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

in de volksmond word deze "de herfst spin " genoemd
deze maken in de herfst prachtige webben in de bossen en leven daar vooral bij braambessen struiken omdat daar de fruitvliegjes in overvloed zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien de veldtrechterspin, Tegenaria agrestis?

Anders zou je Ed Nieuwenhuys kunnen mailen, zie onderaan zijn pagina.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Zeker gezien het 'het citroen-logo op zijn rug'.