Hoe heet deze plant ?

Deze leuke klokjes staan tussen struiken en brandnetels in een parkachtige omgeving .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Deze wilde plant is de gewone Salomonzegel, hij groeit het liefst in de schaduw of half schaduw. Heeft hij het naar zijn zin dan zullen er elk jaar meer komen, maar hij woekert niet. Hij groeit het liefst in humusrijke grond. De plant is wel behoorlijk giftig, dus oppassen met kleine kinderen en jonge hondjes die nog overal in bijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik dacht dat dat lelietjes van dalen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas C4th...dat had je verkeerd gedacht... het antwoord van sansaba klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom heb ik er ook van gemaakt: "Ik dacht" in plaats van puur en alleen een antwoord.
Ben nooit zo goed geweest in planten, maar meende toch echt dat mijn moeder me ooit verteld had dat dat lelietjes van dalen waren, ze staan ook in mijn tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lelietje van dalen lijkt er veel op, maar de bloem en het blad zijn net iets anders van vorm:
http://www.tuinadvies.be/foto/1209893934.jpeg
Gewone salomonszegel - Polygonatum multiflorum
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze plant is salomonszegel wij hebben hem al jaren in de tuin.