Krijgt een komkommerplant die in een bloempot op het terras staat wel komkommers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Als je dat wilt doen, moet je een pot hebben van mimstens wel 25 l. inhoud, gevuld met goede potgrond, zet de pot op een schotel, zodat bij watergeven niet alle water direct de pot uit loopt en blijft er water op de schotel staan, dan even leeg gooien.
geef wekelijks voeding (Organische mest van ecostijl) en laat de grond nooit te droog worden, dan heb je er direct witte vlieg en/of luis in.
Komkommers willen klimmen, span dus draden tot 2 m. hoog.
Doe je alles goed, dan kan je wel 10 komkommers of meer verwachten.
Dus niet echt makkelijk hoor, maar wel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker als ze in de tuin of kas staan kunnen ze ook over de grond groeien.

Andere antwoorden (2)

waarom niet, als de plant genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.
ook het weer moet natuurlijk wel meewerken.
de pot moet dus liever niet te klein zijn, en geef regelmatig voeding, en hoop op lekker warm weer :)
Rieneke1
13 jaar geleden
Komkommers zijn warmteminnende planten,dus het liefst binnen of in een kasje.Dan moet het lukken!