Kun je ook verschillende soorten op een onderstam enten?

Het lijkt me wel wat voor een kleine tuin: ëén boom waar zowel appels als peren aan groeien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
5.5K

Het beste antwoord

ja, bepaalde onderstammen zijn geschikt om zowel appels als peren op te enten.

appels samen met kersen op 1 stam lukt niet. De een is prunus, de ander malus, heel andere soort dus.

op een prunus onderstam zou je dus wel kersen samen met amandelen kunnen enten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat kan... no problem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een vriend van mij staat er een in de tuin. Helaas in de tuin van z'n 2de huis in Frankrijk dus een foto is iets lastiger, sowieso zul je in de winter niet veel verschil zien :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan zeer zeker, in ieder tuincentrum te koop, meestal appel en peer.
Die combi ben ik nog niet tegen gekomen. Het enten van verschilende soorten appels of peren aan een stam wel

Toegevoegd na 1 uur:
Het antwoord blijkt te zijn: Ja dat kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist van appel-appel en peer-peer maar het schijnt dus wel te kunnen:

"Die appel 'Winterbanana' een zeer gezond ras! Ook voor de bereiding van fruitpapjes (baby's) heel geschikt. Indien Winterbanana appel op de onderstam 'M26' geënt is, dan kan je er zelfs peren op enten. Het kan nu (8/2) nog net om enthout te knippen van goede rassen. Met dit enthout kan je onderstammen enten of ergens een duo-boom maken (duo-appel, duo-peer, duo-pruim)"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen probleem, ik heb al eens een boom(pje) gezien met aan de ene tak appels en aan de andere peren.

en dan zijn er mensen die beweren dat je geen appels met peren moet vergelijken ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien hebben ze het daar speciaal om gedaan? Kun je goed het verschil zien. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, de appel valt niet ver van de perenboom.