Kan ik mint doorstekken?

Is het mogelijk om een mint stokje(plantje) door te stekken in een pot met aarde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Sterker: munt kun je vrijwel alleen maar stekken, zaaien wordt niet gedaan.
En munt in een pot doet het prima - in de volle grond doet ie het meestal ook goed. Erg goed. Héél erg goed. Alleen aan te raden als je je hele tuin vol munt wilt, want het woekert enorm (juist omdat ie zo goed via wortels doorgroeit).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja hoor, mint gaat ontzettend makkelijk, je hebt zo een grote bos
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Je kunt proberen een takje in water te laten wortelen, je kunt ook gewoon nog een maandje wachten, dan zijn ze in alle tuincentra te koop. Nu misschien ook al wel.
De plantjes in supermarkten kun je beter gelijk verpotten, die zijn geteeld op snel opmaken en niet door laten groeien