Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heg snoeien met een laser waterpas

Ik heb gehoord dat je buxus heggen met een laser waterpas kunt snoeien. Waar kun je zo'n laser kopen en welk merk moet ik nemen? Als er andere tips zijn om mijn heg kaarsrecht te snoeien, hoor ik die ook graag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
11.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Bij een doe het zelf winkel zoals de Gamma,Karwei,Praxis enz......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig heeft de Aldi binnenkort een laserwaterpas op een driepoot te koop. Hij is niet duur en zal wel volstaan voor de buxus. Zie de bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n laserwaterpas is bij een gereedschapswinkel of bouwmarkt te koop.
Bijvoorbeeld van Stanley:

http://www.toolmax.nl/stanley-lasers-sp2-laserwaterpas-p-6866.html

Toegevoegd na 34 minuten:
Je zult weinig hebben aan een laser-waterpas omdat de rode 5 mW laser overdag buiten op een groene heg echt niet te zien is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laserwaterpas zal je heg niet snoeien dat zal je toch echt zelf moeten doen.
Maar met een beetje gevoel voor richting en een goede scherpe heggenschaar kom je een heel eind, zeker als het een gewone buxus haag is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag, maar van mij krijg je geen min!
Alleen omdat ik een hekel aan anonieme minnen heb en daar heb je er nu al 2 van...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er andere tips zijn om mijn heg kaarsrecht te snoeien, hoor ik die ook graag! die geef ik je dus een scherpe heggenschaar en een beetje goed inzicht dan heb je geen laserwaterpas nodig.
succes hiermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar heb je ook weer gelijk in :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd want ongelijk is een bult en dat wil je niet in je haag.;-)
maar als je een laserwaterpas gaat gebruiken neem een roterende dan zie je tenminste wat ipv een rood stipje op een blaadje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij krijg je een plus (ter compensatie),want aan een waterpas heb je totaal niets om een heg te knippen.
Ze zijn vaak te koop bij de Action.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent verkeerd voorgelicht ,met een laserwaterpas kun je geen heg snoeien ,dat moet met een heggeschaar, eveneens an te schaffen bij de bouwmarkta
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten het gebruik vn genoemde waterpas, gaat deel 2 van je vraag over alternatieven: Span een draad strak langs de heg, 2 cn onder de hoogte waarop je wilt snoeien, en gebruik dat lijntje als een gids voor je heggeschaar. Bepaal de lijn aan de hand van waterpas, of meet gewoon aan begin en einde van de heg de hoogte boven de grond (Alleen in vlakke delen van nederland / belgie)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding